Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang 2015: Chystají se další verze? Určitě!

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Ford Mustang šesté generace má za sebou oficiální odhalení i v Evropě. A co se bude dít dál? Fanoušci si zatím hrají s grafickými programy.

Nejnovější, v pořadí šestý Mustang se světu odhalil 5. prosince 2013, záhy nám modrý ovál nabídl i první oficiální fotky kabrioletu s klasickou plátěnou střechou. Kupé GT bylo následně prezentováno na šesti místech světa současně. Má v útrobách pětilitrový vidlicový osmiválec řady Coyote s výkonem nejméně 313 kW a točivým momentem 529 N.m. Standardem pro USA je ovšem šestiválec 3,7 l s 224 kW a 366 N.m. Pro Evropu bude k mání dokonce i přeplňovaný přímovstřikový čtyřválec EcoBoost 2,3 l s o něco vyššími 227 kW a hlavně 414 N.m.

Připomeňme, že aktuální generace dostala do základu zadní nezávislé zavěšení místo tuhé nápravy, byť jej už některé ostřejší měly i v minulosti. Vpředu jsou pak vzpěry McPherson. Automat se chlubí pádly na volantu, k mání bude navíc i manuál. Rodiště, tedy továrna ve Flat Rocku ve státě Michigan, se nemění. Vznikne tam i exemplář, který ještě dosud neexistuje, nabídne jej aukční síň Barrett-Jackson v dražbě v arizonském Scottsdale 18. ledna 2014.

Fanoušci na fóru Mustang 6G popustili uzdu své fantazii a dávají světu na odiv, jak si představují vyladěné verze nové řady. Vždy se jedná o kupé. Nejde však o žádný zběsilý virtuální tuning, široké blatníky, mohutné nástavce prahů, díry v kapotě a dramatická křídla obřích velikostí. Úpravy provedené ve Photoshopu a podobných grafických programech na základě firemních fotek jsou decentní. Diodové mlhovky, změněné nárazníky, přídavná světla v přední mřížce, menší otvory pro přístup vzduchu k motoru a čtveřice koncovek výfuků místo standardních dvou. Také nová kola a... ach ano, tmavě modré auto se světlejšími pruhy.

No, uvidíme, co nám američtí tuneři i tovární Shelby během roku v reálu připraví. Minimálně pokračování ságy GT500 a Boss bychom se přímo od Fordu mohli dočkat. Třeba v Los Angeles, nebo na listopadové SEMA v Las Vegas. Americký „poník“ byl pro úpravce vždy rájem a neexistuje důvod, proč tomu tentokrát má být jinak. Obzvláště tehdy, když se chystají oslavy padesátiletého jubilea celé řady. Zatím víme jen o speciálním Mustang pro film Need For Speed s přeplňovaným motorem V8 a dvaadvacetipalcovými koly. I ten uvidí někteří z nás ve Scottsdale.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
17. 2. 2014 17:08
Design
No podle mě je to nejhorší designově vyrobený mustang od 2. generace.
13. 1. 2014 20:06
Design.
Nechcem preháňať, ale podľa mňa vytvoril Ford s týmto Mustangom jedno z najkrajších áut na svete dnešnej doby. Je to neskutočná krása.