První nový Ford Mustang půjde do dražby
Design šestého Mustangu vyvolává na fotografiích rozporuplné pocity, těm, kteří jej viděli naživo, se však většinou líbí. Kupé (známe už i podobu kabrioletu) má pod kapotou pětilitrový vidlicový osmiválec s výkonem nejméně 313 kW a točivým momentem 528 N.m. Nová generace dostala standardně zadní nezávislé zavěšení místo tuhé nápravy, byť jej už některé výkonnější verze měly i v minulosti.
Ford oznámil, že první kupé ze sérové produkce neprodá klasicky přes dealera, ale nabídne v aukci. Auto navíc ještě fyzicky neexistuje, ta, co dosud vznikla, jsou totiž předsériová. Výherce si tak bude moci objednat svůj konkrétní vůz dle přání se specifickou výbavou, motorem, samočinnou, případně přímo řazenou převodovkou, lakem a třeba i pruhy. Ve Flat Rocku ve státě Michigan mu jej pak vyrobí.
Síň Barrett-Jackson pořádá tradičně v lednu dražbu v arizonském Scottsdale a zájemci, který bude ochoten dát nejvíce, přiklepne „fastback“ GT 18. ledna. Žádná vyvolávací cena nebyla stanovena, ani její rozmezí. Veškerý výtěžek si nikdo od modrého oválu, nebo Barrett-Jacksonů nestrčí do kapsy. Je určen pro charitativní organizaci JDRF (Juvenile Diabetes Research Foundation). Tahle nadace, jak už její název napovídá, se stará o výzkum léčby cukrovky prvního typu u dětí a mládeže. Připomeňme, že ošklivá nemoc je zatím ne zcela nevyléčitelná, lhostejno na jejím typu. Mimochodem, Ford neprodává auto tímto způsobem poprvé. Organizaci JDRF podporuje už tři desetiletí.
A teď z jiného, trochu veselejšího soudku: na aukci se oficiálně představí také speciální Mustang pro film Need For Speed s přeplňovaným motorem V8 a dvaadvacetipalcovými koly. Kus inspirovaný slavnou sérií počítačových her bude mít premiéru 14. března.
Mustang oslaví příští rok padesát let své existence, první generace debutovala 17. dubna 1964. Právě ty jsou mezi sběrateli nejoblíbenější a není divu, jedná se o klasiku, na kterou pozdější řady nejen obchodně nedokázaly navázat. Celkem se jich však prodalo přes devět milionů a za půlstoletí vznikly stovky prototypů, skic a studií, které se nikdy k zákazníkům nedostaly.