Ford Mustang 2015 má V8 i čtyřválcový EcoBoost (aktualizováno)
Ford Mustang s pořadovým číslem VI je tu! Modrý ovál po několika únicích dat i fotografií konečně uvolnil oficiální informace tak, jak slíbil. Je jich zatím pomálu, ale aspoň něco. Pod kapotou se můžeme těšit na trojici motorů. Vidlicový šestiválec 3,7 l a osmiválec obdobné konfigurace objemu 5,0 l doplní již dříve avizovaný čtyřválec EcoBoost 2,3 l. Ano, ten bude určen hlavně pro starý kontinent. Agregáty s takto malým počtem válců nejsou u „divokého koně“ žádnou novinku, měly je už druhá a třetí generace.
Pětilitr řady Coyote má nové hlavy válců a sání i větší průměr ventilů. Podle firemních údajů poskytuje nejméně 313 kW (426 k) a 529 N.m točivého momentu. Americký standard, tedy šestiválec 3,7 l se chlubí 224 kW (304 k), respektive 366 N.m, v Evropě ale přinejmenší pro zatím nebude. Dlouhozdvihový čtyřválec EcoBoost má přímý vstřik a turbodmychadlo twin-scroll. Dává alespoň 227 kW (309 k) v 5500 otáčkách a na zadní kola se přenáší 414 N.m/2500-3500 min-1. Údaje jsou ale zatím orientační. Přímo řazené i samočinné převodovky prošly úpravami, automat má navíc pádla na volantu. Šestistupňový manuál dodává Getrag.
Premiéra probíhá současně v šesti městech světa. Mustang se vrátí konečně i do Evropy a poprvé zamíří také na asijské trhy. Vnější design už nyní vyvolává spory. Masku chladiče můžeme chápat jako evoluci posledního modelu generace páté, připomíná ovšem i další aktuální produkty Fordu. Novinka už není retro. Zůstaly dvě karosářské varianty: kupé a kabriolet s plátěnou střechou. Uzavřené variantě však Ford říká oficiálně fastback kvůli splývavé zádi. Dlouhá kapota (stejně jako přední blatníky je vyrobena z hliníku) a krátká záď zůstaly, zadní světla jsou opět třídílná a výhradně diodová. Celek působí hodně agresivně, Mustang se rozšířil o 38 mm a je také o 36 mm nižší.
Nový je podvozek včetně předního i zadního zavěšení, vpředu najdeme pomocný rám kvůli zvýšené tuhosti a vzpěry McPherson. Zůstal mu sice rozvor 2720 mm, rozchod zadních kol však vzrostl z 1577 na 1649 mm. Brzdové kotouče mají průměr 320 mm, vpředu dvoupístkové a vzadu jednopístkové třmeny. Za příplatek jsou ale i větší 353/330 mm a nakonec 381 mm od Bremba. Ty přední mají v prvním případě čtyři a v druhém dokonce šest pístků. Kola jsou osmnácti- až dvacetipalcová. V interiéru z měkčených plastů se Ford odvolává na inspiraci v letectví. Zavazadelník prý pojme dva golfové bagy. Mustang může mít kožené sedačky, bezklíčkový vstup, systémy Sync a MyKey a audio Saker Pro. Launch control pro rychlejší starty při víkendovém dovádění na okruhu je standardem. Asistenty reprezentují třeba hlídač mrtvého úhlu a adaptivní tempomat.
Mustang oslaví příští rok padesátiny, byl oficiálně představen 17. dubna 1964 jako model 1964 ½. Ikonický „pony car“ byl ve svém prvním vydání obchodně zdaleka nejúspěšnější. V pěti generacích se dosud dohromady prodalo přes 9 milionů aut. Místo současného vzniku, továrna Flat Rock, se ani v případě novinky nemění.
Ford Mustang - technické údaje | ||
Motor | 2.3 EcoBoost | 5.0 Ti-VCT |
Převodovka | 6M (6A) | 6M (6A) |
Zdvihový objem [cm3] | 2300 | 4951 |
Válce/ventily | 4/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 227/5500 | 313/6500 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 407/2500-4500 | 529/4250 |