Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Bullitt: Legenda je zpátky

Miro Mihalik
Diskuze (60)
Nechci, aby to vyznělo sentimentálně, ale Ford Mustang Bullitt nám připomíná skvělého člověka, pro kterého byla auta a závodění vším.

Steve McQueen byl přesně ten typ člověka, kterého byste chtěli znát osobně, abyste s ním mohli občas skočit na pivo. Ne kvůli jeho slávě, ale pro jeho opravdovou lásku k automobilům. V jeho garáži stály auta jako Porsche 917, Ferrari 250 Lusso Berlinetta nebo Jaguar D-Type, a na rozdíl od dnešních napudrovaných hvězd z Cobry 11, nepustil skoro nikdy za volant žádného kaskadéra. Naprostou většinu akčních scén si odřídil sám, i když se pojišťovna mohla zbláznit. Takže pokud se podíváte na skoro desetiminutovou scénu z filmu Bullittův případ, kde se svým Mustangem GT 390 loví Dodge Charger, můžete vzít jed na to, že zelený fastback řídil Steve. S přihlédnutím na tehdejší řízení a ovladatelnost vozů stoupá jeho výkon ještě více.

Možná bude někdo považovat nejnovější počin Fordu za netaktní, ale myslím, že Steve by byl nadšený. Bullitt Limited Edition vzala do parády divize FRT (Ford Racing Technology), aby k barvě Dark Highland Green ladil i zvuk motoru. A nejen ten. Vidlicový osmiválec o objemu 4,6 l, s tříventilovými rozvody, má výkon 232 kW (315 k) při 6000 ot./min. a točivý moment 442 Nm při 4250 ot./min. Červené pole se posunulo o 250 ot./min. na 6500 ot./min.

Nový Bullitt zvládne, díky 5stupňové manuální převodovce Tremec s nádhernou hliníkovou koulí na řadicí páce, maximální rychlost 242 km/h. Motor má otevřené sání se sportovním vzduchovým filtrem, umístěným za světlem na straně řidiče. Příď a kapota je upravena tak, aby k sání proudil i při extrémním namáhání pouze studený vzduch. Tisková zpráva je dokonce vtipná, tvrdí totiž, že se jim povedlo snížit teplotu z 50 na 17 stupňů Fahrenheita (z 10 na mínus 8,3 ˚C), což by prakticky znamenalo, že do motorů sněží. Patrně měli na mysli stupně Celsia, i když 50 ˚C u původního agregátu je zase hodně.

Zmiňovaný výfuk má speciálně tvarované potrubí kvůli omezení zpětného tlaku, nové tlumiče a průměr koncovek zvětšený ze 76 na 89 mm. Konstruktéři byli dokonce tak důslední, že k dosažení co nejvěrnějšího zvuku používali při ladění digitalizovaný záznam původního zvuku z filmu. Kromě úprav na motoru se změny dotkly také podvozku. Závěsy kol doplnily tužší tlumiče a pevnější pružiny. Ford dokonce tvrdí, že jde o nejlépe vyvážený Mustang všech dob. Nový Bullitt jezdí na pneumatikách BF Goodrich g-Force o rozměru 235/50 ZR18 a 18palcových kolech, které dokonale kopírují vzhled původních disků.

Ford plánuje vyrobit 7700 kusů Mustangu Bullitt, což z něj zřejmě neudělá sběratelskou raritu, ale s cenou 31 075 dolarů (576 tisíc Kč) není pochyb, že se v prodejnách dlouho neohřeje. Tohle je totiž kus legendy za hubičku.

Miro Mihalik
Diskuze (60)
Avatar - da_b0mb
8. 11. 2007 09:29
Re: Zásah přímo na komoru
O plasty mi zas az tolik nejde pokud dobre licujou, neskripou atd. Ale celkove americky interiery mi neprijdou moc napadity
7. 11. 2007 22:55
Re: Zásah přímo na komoru
:-) :yes:
7. 11. 2007 22:26
Re: NEBUL
Ty budeš nějakej tvrdě naraženej koloušek, viď. Jak tě tak čtu, mám pro tebe jednu upřímnou radu - zvykni si na to, že ti kolem tebe budou vždy lepší než ty. Uvaruješ se zbytečných traumat.

P.S. Je mi 11. To je zakázáno, stydlíne? Jinak jsem se teď až lekl... ano, jsem poměrně velký samec a dokonalý bohém, na to můžeš vzít jed ;-) :yes:
Avatar - da_b0mb
7. 11. 2007 22:06
Re: dosť kecov...
Koukej sem ten link hodit tak nejak aby fungoval...a honem! >:D
Avatar - da_b0mb
7. 11. 2007 22:05
Re: Zásah přímo na komoru
Mne prijdou Challenger a Camaro alespon tvarove docela blizky...ale to je jen vec nazoru. Jinak verim,ze ta V8 byla paradni...Ten novej charger - prijde mi takovej neslanej nemastnej...moc me nebere. Priznavam se,ze mam vuci amerikam trosku predsudky (krome vyse jmenovanych klasik) ;-) ale to asi neni jenom muj problem, takovych nas je tu spousta...proto je u nas charger exotika :-)