Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang GT 2011: Nový model také s motorem 5,0 V8 Ti-VCT

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 29. 12. 2009 • 08:48
29
Zobrazit náhledy (29)
Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang Ford Mustang
Ač ještě nezačal ani rok 2010, Ford chystá uvést na americký trh Mustang GT model 2011. Největší novinkou je motor 5,0 V8.

Vidlicový osmiválec pětilitrového objemu využívá rozvodu DOHC, tedy dvou vačkových hřídelů v hlavě válců. Ty disponují variabilním časováním sacích a výfukových ventilů Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing). Setkat se s ním můžeme nejen v evropských modelech modrého oválu, ale i v Mustangu samotném, má jej také menší šestiválec 3,7 litru. Zvyšuje točivý moment motoru v nízkých otáčkách i jeho největší výkon, zároveň ovšem snižuje spotřebu paliva. Také reakce agregátu na plynový pedál jsou rychlejší.

Nová pohonná jednotka váží 195 kg a při kompresním poměru 11:1 dosahuje největšího výkonu 307 kW a točivého momentu 528 Nm. Údaje o otáčkách zatím Ford tají, červené pole otáčkoměru začíná na 7000 min-1. Zmíněné snížení spotřeby je reprezentováno hodnotami 9,8 l/100 km v dálničním režimu a 14,7 l/100 km ve městě v případě verze s přímo řazenou šestistupňovou převodovkou. Pro samočinnou skříň se stejným počtem rychlostních stupňů jsou udávány ještě nižší: 9,4 l/100 km na dálnici a 13,8 l/100 km v městském provozu, samozřejmě dle metodiky EPA.

Mustang GT pro modelový rok 2011 nebude mít jen nový motor, ale také optimalizovaný posilovač řízení EPAS (Electric Power Assist Steering). Změněno je i odpružení zadní nápravy, kde našel místo tužší stabilizátor. Brzdy dostanou nové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 292 mm vpředu a 300 mm vzadu. Za příplatek jsou k mání ty z verze Shelby GT500, které nesou italskou značku Brembo, a to v kombinaci s letními pneumatikami Pirelli na devatenáctipalcových kolech. Přední kotouče mají v tomto případě průměr 356 mm.

Nový agregát dostane kromě kupé i kabriolet, který prošel revizí v oblasti tuhosti karoserie. Nový Mustang se bude vyrábět v továrně v michiganském Flat Rocku a u amerických prodejců Fordu se první vozy objeví na jaře 2010.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud