Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang: Šestiválec zůstane vyhrazen USA

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
52 Fotogalerie
Diskuze (0)
Šestiválcový Mustang se bude v současné generaci prodávat vedle USA ještě na dalších, avšak malých trzích.

Šestá generace Fordu Mustang byla představena s trojicí motorů. Do Evropy se ale dostanou jen dva z nich. V rozhovoru pro automobilový server AutoEvolution to řekl šéfinženýr Mustangu Dave Pericak.

Na evropských trzích bude nejnovější Mustang nabízen se základním čtyřválcem 2.3 EcoBoost, který je ostatně primárně určen pro starý kontinent, a vrcholným pětilitrovým osmiválcem. To 3,7litrový šestiválec bude vyhrazen pro americký trh a další, údajně nedůležité trhy. Ani ve většině Asie nebude tato možnost nabídnuta.

Pericak blíže nevysvětlil, proč se šestiválce v Evropě nedočkáme. Důvod je ale nasnadě, na evropské zákazníky by byl atmosférický šestiválec moc žíznivý, zvlášť když má nižší výkon než přeplňovaný čtyřválec. Zatímco 2.3 EcoBoost podle předběžných informací disponuje 227 kW, výkon šestiválce činí „jen“ 224 kW.

Během vývoje byl aktuální Mustang srovnáván s BMW M3 a Porsche 911. Pericak přiznal, že to bylo kvůli novému podvozku. „Nesnažili jsme se být jako 911, ale chtěli jsme ji použít jako jedno z referenčních aut,“ uvedl šéf vývoje Mustangu pro AutoEvolution.

Po představení nového Mustangu se spekulovalo o tom, že auto bude nabídnuto i se zadní tuhou nápravou (což by nejen američtí milovníci sprintů ocenili), Pericak ale takovou možnost odmítl. Tato úprava by totiž byla příliš rozsáhlá, konstruktéři by kvůli tomu museli upravit takřka celou záď vozu. Šéf vývoje tohoto pony caru ale fanoušky ujišťuje, že náprava nového Mustangu je odolná a závody ve sprintech zvládne.

Šestá generace Mustangu se na rozdíl od předchůdců stane globálním modelem. Pericak fanoušky uklidňuje, že toto řešení neznamená, že by Mustang nějak změknul.

Začít diskuzi