Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford odstranil z auta jediný senzor, ročně tím ušetřil miliony

Ondřej Mára
Diskuze (56)

Odstranění několika komponent, které navíc zákazníci téměř nevyužívají, ušetří automobilce miliony dolarů ročně.

Snad všechny světové automobilky v posledních letech oznámily, že se chystají masivně investovat do vývoje elektrifikovaných a čistě elektrických automobilů. Aby ale měly co investovat, musí šetřit. Úspory se přitom hledají téměř všude, neboť i malá součástka, respektive její odstranění či nahrazení, může ve výsledku přinést roční úspory ve výši mnoha milionů. Zejména když je instalovaná do nejprodávanějšího modelu na trhu.

Své by o tom mohla vyprávět automobilka Ford, která relativně nedávno představila novou generaci pick-upu F-150. Tedy nejprodávanějšího automobilu na severoamerickém trhu. U nové generace v provedení Super Crew, tedy se čtyřdveřovou karoserií, přitom automobilka odstranila senzory přiblížení pro zadní dveře, které umožňují bezklíčový přístup do vozu.

Možná si říkáte, že jde o maličkost. Vždyť pár malých senzorů přece nemůže znamenat velké změny. Protože je však F-150 dlouhodobě nejprodávanějším automobilem v USA, přinese odstranění těchto senzorů úsporu až 6,5 milionu dolarů ročně, jak v nedávném rozhovoru s investory Goldman Sachs prozradil Hau Thai-Tang, provozní ředitel automobilky Ford.

Zákazníků se přitom tahle změna téměř nedotkne. Automobilka si totiž prostudovala sdílená data z vozidel, která ukázala, že v 80 až 90 procentech případů používají majitelé vozů k odemykání pouze přední pár dveří. A to nejen u modelu F-150, ale i dalších populárních SUV z nabídky modrého oválu.

Na základě těchto dat se pak automobilka rozhodla také eliminovat nabídku nastavitelných pedálů a pádel převodovky pod volantem u některých řad/výbavových stupňů F-150. Data totiž ukázala, že určitá skupina zákazníků tyto funkce zkrátka téměř nevyužívá.

Každý podobný krok může automobilce ušetřit pár drobných při výrobě jednoho vozu, v ročních nákladech se ale bavíme o milionových částkách. A v době, kdy vývoj elektromobility polyká obrovské sumy, se každý dolar stranou šikne.

Ondřej Mára
Diskuze (56)

Doporučujeme

10. 12. 2020 10:31
Re: 25.000.000.000$
Přesně jak píšeš :yes:
Avatar - Mikesus
10. 12. 2020 10:19
Re: 25.000.000.000$
Bohužel to jsou dnešní manažeři ( sláva tem dobrým). Používají vic kalkulačku než hlavu. A kdyz se něco vymysli, musi to byt z jejich hlavy, jinak to je špatně.
9. 12. 2020 14:40
Re: 25.000.000.000$
Jenže takhle ti v automobilce začnou cifršpioni uvažovat, vynásobí si vždycky částku za díl počtem aut a ty pak ve výsledku kupuješ auto ořezaný na kost, kde se každej halíř řeší. Škodovka jsou na to experti. Co na tom, že to jde kvalitativně dolů. Hlavně, že máme nějakej cost saving. Na druhou stranu úspory, který by neměly vliv na kvalitu z různých administrativních pohnutek klidně odmítnou, když s tím přijde dodavatel s argumentací, že to je neprůchozí změna.
9. 12. 2020 13:59
Re: Tyhle senzory
Vidíš já to měl na Focusu z roku 2005 a senzory s tlačítkem na všech dveřích včetně kufru. To moje Octavia z roku 2014 neměla a do nové mi to daly teprve teď.
Avatar - Roman Horký
9. 12. 2020 11:07
Re: Tyhle senzory
ano, invertor