Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford F-150 přijíždí s hybridem, který utáhne až 5,4 tuny

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Automobilka Ford konečně představila novou generaci modelu F-150, který společně se svými sourozenci z nabídky pick-upů Ford F-Series patří k nejprodávanějším autům světa.

Nový Ford F-150 pro modelový rok 2021 nabídne především řady technických a technologických inovací, zatímco design prošel spíše decentním omlazením a cizelováním. Jeho vzhled je tak stále poměrně blízký předchůdci, v interiéru i exteriéru je ovšem patrná řada důležitých novinek.

Například karoserie nové F-150, upevněná na odolném a léty prověřeném rámu, je vyrobena z hliníku, který splňuje armádní standardy. Nechybí nová světla s upraveným designem a dostupnou LED technologií, přepracovaná kapota, maska s výběrem 11 různých vzhledů a upravené nárazníky.

Přední blatníky byly posunuty výš a do podběhů se nastěhovala větší kola s pneumatikami o větším průměru. Podběhy jsou tak nyní lépe vyplněny a celý vůz by měl díky jasné siluetě podtrhovat svůj silný a neohrožený postoj na silnicích i mimo ně.

Karoserie nové F-150 by se navíc měla chlubit vůbec nejlepší aerodynamikou v historii modelu. Aby jí automobilka dosáhla, dostal pick-up aktivní masku chladiče s automatickým uzavíráním, automaticky vysouvaný přední splitter, kabinu s přepracovanými tvary a upravenou geometrii korby. Vůz by tak měl vykazovat nižší aerodynamický odpor, což by se mělo podepsat na lepší hospodárnosti.

Od exteriéru se ale pojďme přesunout do interiéru, který měl projít kompletním přepracováním. Automobilka tak chce posádce nabídnout ještě více stylu, komfortu, využitelnosti i technologií. A právě technologické novinky jsou nejlépe patrné.

Všechny nové modely totiž dostanou dotykové displeje infotainmentu, ovšem zatímco u levnějších modelů bude mít displej úhlopříčku 8 palců, ve vyšších výbavách je zcela nový panel s úhlopříčkou 12 palců. Vyšší verze budou rovněž vybaveny 12“ digitálním přístrojovým štítem, zatímco nižší verze nabídnou tradiční budíky s 4“ informačním displejem.

Video se připravuje ...

Infotainment bude standardně vybaven systémem Ford Sync4, který nabídne kompatibilitu s Apple CarPlay, Android Auto a SYNC AppLink s aplikacemi jako Waze nebo Ford+  Alexa. Za pozornost také stojí, že se nová F-150 stane prvním severoamerickým full-size pick-upem, který nabídne bezdrátové aktualizace po celou životnost modelu.

Automobilka ovšem myslela i na lidi, pro které se jejich auto stává kanceláří. To je dobře patrné především na novém povrchu středového tunelu, který se může proměnit v praktický stolek pro odložení laptopu nebo podepisování dokumentů.

Odpočinek po náročném dni pak nabídnou nové sedadla Max Recline, dostupná pro vybrané výbavy, která se dají položit do téměř 180° roviny. Tomu ostatně napomáhá i sedák, který se po položení opěráku automaticky zvedne. Opora hodní části zad se navíc umí lehce natočit, aby poskytovala ideální oporu i ležící osobě.

Za třešničku na dortu pak můžeme označit dvojici nových volitelných audio-systémů Bang & Olufsen, což je vždy příslib skvělého audio-zážitku. První systém nabídne osm reproduktorů, zatímco druhý systém, označovaný B&O Sound System Unleashed, až 18 reproduktorů.

A co nová stopadesátka ukrývá pod kapotou? Automobilka prozatím představila pouze zcela novou 3.5 litrovou hybridní V6 PowerBoost, což bude motorizace dostupná pro všechny modely a výbavy v nabídce.  Tato pohonná jednotka kombinuje motor EcoBoost s 10 stupňovým automatem SelectShift, do kterého je zabudován elektromotor o výkonu cca 47 koní.

Elektromotor je napájen z 1,5 kWh lithium-iontové baterie, která je nabíjena například během regenerativního brzdění. Nová F-150 s touto pohonnou jednotkou si hravě poradí s nákladem o hmotnosti až 5,443 kilogramů a dojezd na jednu nádrž by se měl pohybovat zhruba na úrovni 700 mil (cca 1.126 km).

Na cestách se přitom řidič může spolehnout na podporu řady bezpečnostních asistentů Ford Co-Pilot360 2.0, jako je Collision Assist s autonomním brzděním, zadní couvací kamera s asistentem pro tažení vleku, atd. Kromě toho by měl vůz nabídnout i systém Active Drive Assist, který řidiči dovolí využívat systém semi-autonomního řízení bez rukou na volantu na cca 100.000 mílích amerických i kanadských silnic a dálnic.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - m.z.
27. 6. 2020 21:46
Re: paráda
Ty mě bavíš, zas další teoretik. Mám tohle auto s gooseneckem, normálně to jde provozovat v EU.
ŘP C1+E bez mýta a tachografu.
A s tím traktorem, to máš odkud?!
27. 6. 2020 21:06
Re: paráda
Ono to zase tak idealistické není. To, že utáhne 5.4 tuny neznamená, že mu to v čr zapíšou do tp, páč na to nemá dostatečnou hmotnost. Resp. zapsali by to, pokud to bude homologované jako traktor s max. rychlostí 40kmh. Reálné maximum je 3,5t , což znamená max 2-2,5 tuny nákladu. plus 800kg na korbičku.
Avatar - m.z.
27. 6. 2020 12:47
Re: paráda
Ok, neskutečně pohodové tahání, i běžná jízda. Žere to jako každé jiné našlapané
SUV s V8, často bývá i lehčí, má hliníkovou káru. Nízké servisní náklady, obří prostor a praktičnost, výborné i na městské děravé silnice, nemusí se zpomalovat na retardérech a rozbitých přejezdech, dynamika sporťáku i dobré jízdní vlastnosti v zatáčkách, utáhne 5,t (nahradí 7,5t náklaďák), je toho ještě více, ale takhle z hlavy si už nevzpomenu.

Soused by musel vymetat pangejty i s velkou dodávkou, jelikož mají obdobné rozměry...
Avatar - Zetti
27. 6. 2020 10:35
Re: paráda
tvl, si nic nepochopil, mas prijit s argumentem ne se sarkasmem.

Soused ma F150 a dalsi ameriky a na nasich uzkych okreskach musi vymetat pankejty aby se vyhnul protijedoucim autum. A s tema penezma to bude taky asi pravda, protoze rika o tom aute ze kdo ma opici musi mit na banany, Jemu ty auta ale vydelavaji, tak to neresi. U filmu tecou prachy proudem.
Avatar - m.z.
27. 6. 2020 10:19
Re: paráda
Ještě že tu máme odborníky přes US auta, jako je Zetti...
Máš recht, přesně pro neúměrné náklady a spotřebu si lidi pořizujou pickup, milují totiž, když můžou prachy házet oknem.