Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford of Europe vyhlášen Automobilkou roku 2007

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
Britský automobilový časopis Autocar udělil minulý týden společnosti Ford of Europe ocenění „Automobilka roku 2007“.

Slavnostního ceremoniálu, při kterém si cenu z rukou šéfredaktora Autocaru Chase Halletta převzal John Fleming, prezident a CEO Ford of Europe, se v britském Westminsteru zúčastnilo na 400 významných osobností automobilového průmyslu z celého světa.

Během slavnostního večera byl oceněn také odcházející technický ředitel Fordu Richard Perry-Jones, který získal speciální “Cenu šéfredaktora“. Právě Perry-Jones je podepsán pod velmi dobrými jízdními vlastnostmi Focusu či Mondea, jež inspirovaly doslova tisíce automobilových odborníků a nastartovaly zlepšování nejen v modelové řadě Fordu, ale také u konkurenčních výrobců.

Cenu za „Nápad roku“ udělil Autocar sportovnímu terénnímu automobilu McRae Enduro, nesoucímu jméno tragicky zesnulého závodníka Colina McRae. Motor pro tento vytrvalostní speciál dodala motorárna společnosti Ford v Dagenhamu.

Cena Autocaru není první významné ocenění, které Ford letos obdržel: Ford S-MAX byl Autocarem vyhlášen evropským „Autem roku 2007“, zatímco Ford Transit získal titul „Dodávka roku“. V letošní anketě Auto roku 2008 se nová generace Mondea musela sklonit před vítězným Fiatem 500 i druhou Mazdou 2.

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
Avatar - hadXR
22. 11. 2007 23:40
Re: Gratulace
No v prvi rade nezapomen ze sem psal ze ten titul pro me neni moc dulezitej ale potesi.
Narazel sem na to ze Ford vyrabi opravdu dobry auta at uz ma titul nebo ne a ze podle miho nazoru je v soucastny dobe Ford lepsi nez VW.

Ano je to rozhodnuti redakce. A v ty redakci sou lidi jejichz prace je testovat auta, coz znamena ze z vetsinou aut soucastny produkce jezdily, nektry z nich maj na dlouhodobi testy apod. navic se celkove orientujou v automobilovym prumyslu a to asi vic nez ja nebo ty(bez urazky). Takze rozhodnuti o udeleni podobnyho titulu ma asi nejakej opodstatnelej zaklad a nerozdava se to zpusbem: "Tak letos treba tomuhle".

Jinak asi je pravda ze kdyby u VW chteli tak by asi mohli dat na Murcielago znacek Seat ale nikdy to neudelaj protoze by strapnily samy sebe. Protze kazdej normalni clovek by vedel ze je to jen umele vytvorenej model z modelu jiny automobilky neco jako trojka Galaxy/Sharan/Alhambra (na to se VW aspon od Fordu naucilo vyrabet elektricky vyhrejvany predni sklo:) Ale kdyz by VW udelalo naco jako treba Audi s R8 tak proc ne to je proste jinej model nez Gallardo i kdyz je mu technicky pribuznej. Ale myslim ze VW uz melo koncept vlastniho supersportu (ted si nevzpominam na meno) ale do vyroby se nedostal. Proc asi? Kolik lidi asi myslis ze by mu dalo prednost pred zavedenejma zanckama supersportu jako treba Lamborghini nebo Ferrari. Asi moc a to bez ohledu na to jak by byl dobrej.

Absence SUV je problem protze by urcite vydelavalo to je jasny ja psal ze me osobne neschazi, osobne nechapu proc bych si mel koupit napriklad misto MB E500 Combi MB ML500 kdyz to SUV proti beznymu kombi nema moc vyhod zato ma dost nevyhod ale to at si rozhodne kazdej sam.

Jinak absence 4x4 u Mondea/Focusu? nevim proc to opakujes myslim ze k tomu sem se vyjadril tak ten muj nazor bud nejak vyvrat nebo se k nemu nevracej.
22. 11. 2007 09:55
Re: Gratulace
Pozor, ten titul, to je rozhodnutí redakce jedno časopisu. je to jako by tu Svět motorů uděli titul automobilky roku třeba Protonu. Takže na to nazírej kvalitou ocenění. co se týká loga na kapotě, to není vůbec rozhodující rozhodující je, kdo o tom rozhoduje. a když se zítra VW rozhodne, že na Lambu bude logo Seatu, bude tam logo Seatu.

Velký evropský fordproblém je absence velkého SUV a čtyřkolky jak u Focusu tak u Mondea.
Avatar - hadXR
21. 11. 2007 16:41
Gratulace
Tak v prvni rade chci pogratulovat Fordu k zisku titulu i kdyz osobne tomu moc dulezitosti neprikladam, sem s jeho produktama spokojenej a to mi staci.

Jinak k ty diskuzi co se tu roztocila myslim ze Ford si to oceneni zaslouzi protoze mezi evropskejma mainstreamoveja automobilkama je fakt na vrcholu, VW mam celkem rad akorat mi vadi to ze ze sebe dela neco co neni a to jest to ze si hraje na "prestizni" znacku a to i pres to ze z jejiho nazvu primo vypliva co by mela vyrabet za auta.
Jinak GTi fakt si myslis ze kuli tomu ze VW vyrabi Phaeton ze je diky tomu nad Fordem nebo nad jinejma znackama. Me osobne se Phaeton libi ale to nic nemeni na tom ze je to prodelecnej model protoze i kdyz by byl jak by chtel dobrej tak snob ktrej chce svetu ukazat ze ma prachy tak si koupi auto u kteryho to do sveta krici uz samotna znacka jako treba MB a proto je treba i takovej MB E320CDi na pohled prestiznejsim vozem nez VW Phaeton W12. Myslis ze by Ford nedo jakokoliv jina automobilka nedokazala vyrobit velkou limuzinu, to vis ze dokazala akorat si asi nekdo ve vedeni domyslel ze by na tom prodelali kalhoty.
Jinak ke tvej otazkam, Velky SUV mi v nabidce opravdu nechybi maly taky ne i kdyz se zacne brzo prodavat. Velka limuzina by sice byla takova libovka ale pro znacku by nemela zadnej uzitek, co by melo smysl by byl nastupce Scorpia tedy vuz vyssi stredni tridy i kdyz tady je taky otazka jestli by se v dnesni dobe posedly SUV uzivil.
A ctyrdverovy kupe??? Co je tohle zase za nesmysl, kupe vdycky melo dvere dve a to ze Mercedes vyrobi nepraktickej sedan (i kdyz pripoustim ze vypada dobre), zacne mu rikat ctyrdverovy kupe a kazedej to od nej zacne kopirovat este neznamena ze to opravdu je kupe. Co mi v nabidce EU Fordu chybi je sportak tedy pravy kupe (dvoudverovy aby nedoslo k omylu). I kdyz je fakt ze to vynahrazuje US Mustang mylim ze milion je dobra cena za 300koni a pohanenou spravnou napravu.
A jestli je chyba ze neni v nabidce Mondeo nebo Focus 4x4 je dost slozita protoze pokud mas na prebohrabu poradny zimaky tak vyjedes taky skoro vsude 4x4 urcite o kus dal ale de o to jestli se kuli tomu vyplati ivestovat do vyvoje. A pokud ti de o sportovni jizdni vlasnosti tak tam ti pomuze jen poradnej pohon vsech kol kterej nabizi treba Subaru ale urci ne Haldex. Nemel moznost to porovnat ale myslim si ze treba takovej Passat se stejny motorem a vybavou bude v zatackach rychejsi jako predokolka protoze je o nejakejch 100kg lehci.
Jinak mi neni uplne jasny to ze kdyz tady nekdo mluvi o Fordu GT tak proti nemu vytahujes Lamborghini. GT je sice z US divize Fordu ktera toho ma s evropskou sice asi spolecnyho min nez VW se Skodou, ale na kapote je jasne napsano "Ford" a treba na takovym Murcielagu (v praci se dostanu k celkem dost zajimavejm autum) sem na kapote napis "VW" nenasel:)
21. 11. 2007 13:03
Re: FORD FORD FORD
Skús brať v úvahu čo predáva v Európe Ford a Volkswagen a porovnaj konkrétne, takto z toho múdry nie som. ;-)
21. 11. 2007 12:59
Re: FORD FORD FORD
To vytahuji propto, že Lambo je stejne italské, jako Škoda česká... a proto, že tu někdo nahoře argumentuje v Evropě Mustangem. Přitom evropský Ford je právně to samé co pro VW Seat.