Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Ranger III: První dojmy

Ladislav Čermák
Diskuze (2)
Třetí generace globalizovaného kovboje dostala ještě atraktivnější plášť, ovšem skvěle jednoduchá technika zůstává. Až na výjimky...

Stávajícímu rangeru to umí hodně slušet, zejména ve specifikaci Wildtrak dokáže téměř napodobovat americké full-size pick-upy, ačkoliv motoricky a zejména posláním s nimi nemá téměř nic společného. Jedna z mála opravdu vážných výtek však směřuje k jeho prostoru pro posádku. I proto se ten nový vpředu značně nafoukl a uvnitř je najednou místa na rozdávání.

To platí ovšem jen na předních sedadlech – vzadu je to sice trochu lepší, než dříve, ale ne o moc. I když někdejší lavice nyní dostala tři jasně konturovaná místa, opěradlo je stále příliš kolmé, aby se na něm dalo dlouho pohodlně sedět. Lepší je to s rozměry sedadla – 46 x 61 je slušný standard. Vpředu jsou zato poměry téměř luxusní – sedačky jsou dostatečně velké (49 x 62) i na dlouhé cesty, pohodlné a elektricky nastavitelné.

Elektricky se jako horká novinka ovládá i pohon všech kol a redukční převodovka. Postupující modernizaci ilustruje i šestistupňová skříň, převzatá i s vrcholným pětiválcem 3,2 l z Fordu Transit. Interiér se vůbec hodně zcivilizoval – ačkoliv ten stávající nevypadal ani trochu špatně, nový je dospělejší a efektní stříbřité povrchy zaměnil za tvrdé, ale kvalitní a pěkně tvarované plasty ve stylu nových kinetických fordů.

Vzhled se nafoukl a působí američtěji, k čemuž přispívá typický vzhledový prvek – maska z mohutných horizontálních lamel. Subjektivní šířka narostla stejně jako objektivní, z čehož těží nejen posádka, ale i dojmy kolemjdoucí. Efektní detaily nepůsobí lacině, imitace chromu je důvěryhodná. A speciálně dobrý dojem udělalo ochranné oplastování korby – stejně jako u stávajícího modelu zjevně něco vydrží a jeho užitečnost podtrhuje odolná 12V zásuvka na levém podběhu.

Zvolna stoupající obliba užitečných pick-upů asijského střihu naráží na několik překážek a jednou z nich je málo svalnatý vzhled některých z nich. To rozhodně není problém faceliftovaného rangeru, který dělá dojem ze všech stran a k tomu zastane kus práce.

Ladislav Čermák
Diskuze (2)
Avatar - WinDiesel
5. 3. 2011 11:46
Dotaz na redakci - Puma nebo DW12 ?
Měl bych dotaz na redakci, třeba si to někdo přečte.
Je jasné, že 3,2 TDCi je motor řady Puma, je to I5 5válec a výkon-krouťák je stejný jako ve Fordu Transit.
Ale co 2,2 TDCi? Je to taky motor puma I4 čtyřválec, který používá Transit, nebo je to verze kooperačního PSA-Ford motoru DW12 ? Díky za případnou odpověď.
Avatar - dicky
4. 3. 2011 18:40
jj
tak snaha byla ale jo proti minule generaci docela pokrok v mezich ..
nas nejmensi model aspon bude trochu k svetu..
i kdyz interier je dost divny palubni deska napr.
vysperkovana verze vypada hezky ale normalni to jsem docela zvedav jakou budou mit uroven.