Ford Ranger III: První dojmy
Stávajícímu rangeru to umí hodně slušet, zejména ve specifikaci Wildtrak dokáže téměř napodobovat americké full-size pick-upy, ačkoliv motoricky a zejména posláním s nimi nemá téměř nic společného. Jedna z mála opravdu vážných výtek však směřuje k jeho prostoru pro posádku. I proto se ten nový vpředu značně nafoukl a uvnitř je najednou místa na rozdávání.
To platí ovšem jen na předních sedadlech – vzadu je to sice trochu lepší, než dříve, ale ne o moc. I když někdejší lavice nyní dostala tři jasně konturovaná místa, opěradlo je stále příliš kolmé, aby se na něm dalo dlouho pohodlně sedět. Lepší je to s rozměry sedadla – 46 x 61 je slušný standard. Vpředu jsou zato poměry téměř luxusní – sedačky jsou dostatečně velké (49 x 62) i na dlouhé cesty, pohodlné a elektricky nastavitelné.
Elektricky se jako horká novinka ovládá i pohon všech kol a redukční převodovka. Postupující modernizaci ilustruje i šestistupňová skříň, převzatá i s vrcholným pětiválcem 3,2 l z Fordu Transit. Interiér se vůbec hodně zcivilizoval – ačkoliv ten stávající nevypadal ani trochu špatně, nový je dospělejší a efektní stříbřité povrchy zaměnil za tvrdé, ale kvalitní a pěkně tvarované plasty ve stylu nových kinetických fordů.
Vzhled se nafoukl a působí američtěji, k čemuž přispívá typický vzhledový prvek – maska z mohutných horizontálních lamel. Subjektivní šířka narostla stejně jako objektivní, z čehož těží nejen posádka, ale i dojmy kolemjdoucí. Efektní detaily nepůsobí lacině, imitace chromu je důvěryhodná. A speciálně dobrý dojem udělalo ochranné oplastování korby – stejně jako u stávajícího modelu zjevně něco vydrží a jeho užitečnost podtrhuje odolná 12V zásuvka na levém podběhu.
Zvolna stoupající obliba užitečných pick-upů asijského střihu naráží na několik překážek a jednou z nich je málo svalnatý vzhled některých z nich. To rozhodně není problém faceliftovaného rangeru, který dělá dojem ze všech stran a k tomu zastane kus práce.