Ford Start Concept: Tři válce nejen do města
Ford Start je výsledkem práce týmu designérů a vývojových pracovníků z Ford Strategic Concepts Group sídlící v kalifornském Irvine. Na jeho karoserii nejsou prakticky žádné náznaky kinetického designu a designéři konceptu Start vsadili především na plynulé linie bez dramatických přechodů.
Koncept má vzhledem své karoserie působit na okolí uklidňujícím dojmem, podobně jako příjemná hudba. Designéři navíc při návrhu jeho exteriéru hledali inspiraci i u klasických sportovních vozů jako je například Porsche 356 Speedster nebo Alfa Romeo SZ Zagato.
Pod ladnými liniemi konceptů malého automobilu se ukrývá konstrukce, která kombinuje vysokopevnostní ocel s hliníkem na skelet pro dosažení co nejvyšší tuhosti a zároveň nízké hmotnosti. Povrchové panely karoserie jsou z recyklovatelných probarvených kompozitních materiálů, díky čemuž se karoserie nemusí lakovat.
Podobně ladnými liniemi jako exteriér vyniká i interiér, v němž vládnou plynulé přechody mezi jednotlivými panely palubní desky a výplní dveří. Jednoduché tvary částí interiéru Fordu Start působí elegantně a zároveň snižují náklady na výrobu. Vedle designu má interiér konceptu zaujmout i použitím informačního systému MyMobile Ford. Ten má ve středové konzole nad 6palcovým dotykovým displejem port pro jednoduché uložení a připojení mobilního telefonu, s nímž může spolupracovat.
K nejzajímavějším částem konceptu patří přeplňovaný tříválec Ford EcoBoost o objemu 1,0 ukrytý pod krátkou přední kapotou. Automobilka prozatím neuvádí konkrétní výkony, ale malý tříválec, pracující s kompresním poměrem 10:1, má být alternativou k současným atmosférickým šestnáctistovkám. Což může znamenat, že jeho výkon se může pohybovat mezi 74 kW (100 k) až 81 kW (110 k).
Tiskové materiály uvádí, že tříválec s litinovým blokem a hliníkovou hlavou válců má mít emise CO2 pod 100 g/km. Ford má v plánu uveřejnit bližší technické specifikace při zahájení jeho sériové výroby.