Ford Tourneo Connect: Motor Duratorq TDCi 1,8 s filtrem pevných částic a Euro 5

Agregát splňuje emisní normu Euro 5, která začne platit od ledna příštího roku. Bude k dispozici ve třech výkonových stupních: 55, 66 a 81 kW. Všechny mají nově zamontován filtr pevných částic (DPF), který zachycuje drtivou většinu všech sazí (až 95 %). Po naplnění dochází k tzv. regeneračnímu cyklu: filtr se zahřeje až na 600 stupňů Celsia a veškerý jeho obsah se rozloží na oxid uhličitý a vodu.
Všechny nové agregáty pro osobní Tourneo Connect jsou také osazeny turbodmychadlem s proměnnou geometrií lopatek, kterou Ford označuje zkratkou VNT. Kromě toho se úprav dočkala i převodovka, která dostala stálý převod 3,8:1 místo dřívějšího 4,06:1. Všechny tyto modifikace znamenají průměrnou spotřebu nafty 6 l/100 km u nejsilnější motorizace. Mimochodem: vůz s ní dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 14,4 s.
Další novinkou je karosářská varianta DCiV užitkového Transitu Connect, která se začne na všech evropských trzích včetně našeho prodávat 4. října 2010. Double Cab in Van, jak zní její plný název, je vybavena dvěma řadami sedadel, zachovává tedy až pětimístnou obsaditelnost. Zadní nákladový prostor je ovšem na bocích zaplechován. Dosud si ji mohli koupit pouze Britové a Turci.
Ford Transit Connect 2011 - technická data | |||
Motor | 1,8 TDCi 75 | 1,8 TDCi 90 | 1,8 TDCi 110 |
Převodovka | 5M | 5M | 5M |
Zdvihový objem [cm3] | 1753 | 1753 | 1753 |
Válce/ventily | 4/2 | 4/2 | 4/2 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/4000 | 66/4000 | 81/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 175/1800 | 220/1750 | 250/1500-3200 |
Max. rychlost [km/h] | 144 | 155 | 167 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 21,0 | 17,4 | 14,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,0 | 6,0 | 6,0 |