Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit: Bezpečnost na výši

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Novinka mezi lehkými užitkovými vozidly na českém trhu nabízí mimořádnou úroveň bezpečí včetně varování před opuštěním jízdního pruhu.

Základ bezpečnosti práce při manipulaci s nákladem tvoří protiskluzová podlaha. Nová generace Transitu obdržela schůdek v zadním nárazníku s profilovaným povrchem proti uklouznutí. Během nakládky či vykládky zvyšují viditelnost vozidla s otevřenými zadními křídlovými dveřmi reflexní plochy na bocích dveří.

Čím dál více kontrolované upevnění nákladu od výrobců užitkových vozidel vyžaduje, aby v ložném prostoru nabídli dostatek záchytných bodů. Nový Transit má osm kotvicích ok na rozdíl od předchozího modelu umístěné na bočnice těsně nad podlahu. Nepřekáží pohybu břemen po ložné ploše. Další výhoda spočívá ve snadném čištění rovné plochy, kde se nenacházejí špínu zachycující překážky.

Podlahová krytina, která tvoří standardní vybavení od druhé úrovně Base/Eco, zasahuje kontinuálně na bočnice do výšky deset centimetrů, což usnadňuje úklid furgonu. Nejštědřejší úroveň výbavy Trend disponuje obložením nákladového prostoru až do poloviny výšky. Připlatit si lze za obložení až ke stropu. Další velký přínos v nákladovém protonu představuje LED osvětlení, které známe spíše u finančně náročných nástaveb, například sanitních. Úsporná technologie je u nového fordu standard.

Transit je vybaven nejmodernějším elektronickým stabilizačním systémem s několika dalšími funkcemi. Jednu z nich tvoří specialita vyvinutá Fordem - regulace průjezdu zatáčkou Curve Control. Při příliš rychlém najetí vozu do zatáčky systém zajistí bezpečné zpomalení pomocí přesně dimenzované brzdné síly na jednotlivých kolech. ESP dále obsahuje prvek ochrany proti převrácení, adaptace na změnu zatížení, stabilizace přívěsu a asistent pro rozjezd ve svahu. Nové lehké užitkové vozidlo se chlubí několika moderními technologiemi, které zatím využívaly osobní automobily s modrým oválem ve znaku. Jde zejména o adaptivní tempomat s detektorem bezpečné vzdálenosti, systém pro varování před opuštěním jízdního pruhu, sledování bdělosti řidiče, zadní parkovací kameru s asistentem pro připojení přívěsu a monitorování tlaku v pneumatikách.

Ačkoliv systém samočinného nahlášení nehody (eCall) bude pravděpodobně povinný v lehkých užitkových vozidlech až od října příštího roku, Ford Transit tuto možnost s velkým předstihem již v některých zemích nabízí. V Česku však zatím probíhá zkušební režim této služby, jejíž faktickou dostupnost můžeme očekávat až na sklonku roku.

Vysoký bezpečnostní standard zahrnující například i automatické blikání varovných světel při nouzovém brzdění a na přání varování před opuštěním jízdního pruhu doprovází navýšení maximální celkové hmotnosti modelu Transit až na 4,7 tuny. To je vhodná příležitost i pro nástavbáře.

Ladislav Černý
Diskuze (0)