TEST Ford Transit Connect 1.6 TDCi - Rozjezd s titulem
Malá dodávka značky Ford se sice začíná prodávat až nyní, může se ale už pyšnit titulem v odborné anketě International Van of the Year 2014. Takže jsme byli zvědavi, za co si ocenění získala. Určitě tomu napomohl povedený design a vyvážené proporce karoserie. My jsme testovali provedení s prodlouženým rozvorem, a ani nám nepřišlo, že by šlo o uměle nataženého jezevčíka. Proti minulé generaci je výraz vozu kultivovanější. Totéž můžeme říct o interiéru. Palubní deska je vytvořena ve stylu současných modelů a umístěním tlačítek, designem přístrojového štítu či provedením rádia připomíná malou fiestu nebo focus. Takže pro znalce Fordu nic nového, ale na dodávku hodně moderní kokpit. Potěšila nás příjemná pozice za volantem, protože je skloněný jako v běžných osobních vozech. Dobře tvarovaná byla i sedačka, a tak jsme ani po pětihodinové cestě z Mnichova do Prahy nevystupovali nijak rozlámaní.
Uvnitř jsme nalezli řadu zajímavých praktických řešení. Vpředu je vedle řidiče dvousedačka, takže connect přepraví tři lidi. Samozřejmě jen nouzově, protože kvůli panelu pod řadicí pákou nemá člověk sedící uprostřed kam dát nohy. Lepší je sklopit opěradlo, z jehož druhé strany najdete držák na nápoje a stoleček. Pod prostředním sedákem, který lze zvednout, se skrývá velká odkládací schránka. Vyklopit lze i krajní sedák, nebo můžete celou sedačku složit k zemi. Potom je v jedné rovině s podlahou nákladového prostoru a díky průchodu v zadní stěně můžete ve verzi s prodlouženým rozvorem převážet až 3400 mm dlouhé předměty. Pro řemeslníky je však hlavní nákladový prostor, který v našem případě po pevnou přepážku pojme 3,3 m3 materiálu. Je dobře přístupný po otevření zadních křídlových dveří, čímž vznikne 1136 mm vysoký a 1248 mm široký vstupní otvor. Mezi podběhy kol je potom 1226 mm, takže co dostanete na šířku dovnitř, projde většinou i mezi podběhy. Délka nákladového prostoru činí 2153 mm.
V nabídce je sice i zážehový tříválec 1.0 EcoBoost/74 kW, ale žádanější určitě bude vznětový čtyřválec 1.6 TDCi. Proto jsme sáhli po něm ve výkonové verzi 70 kW. Nejde o žádný závoďák, ale na stabilní rychlost 130 km/h to se zatíženým vozem stačilo. Pětka točí na dálnici 2500 otáček a od motoru nejde do kabiny téměř žádný hluk. Ten k nám pronikal spíš z ložné plochy. Přestože jsme většinu cesty jeli po německých dálnicích, nestoupla spotřeba nafty nad 7 l. Moc se nám zamlouvaly jízdní vlastnosti. Podvozek je stabilní, přitom zůstává dostatečně komfortní. Dokonce i verze se zvýšenou nosností na užitkových 1003 kg byla pohodlná. Ford Transit Connect zkrátka ukázal, že titul nezískal náhodou.
Plusy
- Flexibilní interiér
- Pohledný design
- Jízdní vlastnosti
- Velký nákladový prostor
Minusy
- Nepoužitelné třetí místo
- Vyšší cena
Technické údaje | |
Motor | přeplňovaný vznětový čtyřválec uložený vpředu napříč |
Zdvihový objem | 1560 cm3 |
Rozvod | OHC |
Válce/ventily | 4/2 |
Výkon | 70 kW při 3600 ot./min |
Točivý moment | 230 N.m při 1500-2000 ot./min |
Pohon | předních kol |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Nejvyšší rychlost | 180 km/h |
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,7 s |
Emise CO2 | 180 g/km |
Spotřeba město/mimo město | 5,5/4,5 l/100 km |
Kombinovaná spotřeba | 4,9 l/100 km |
Rozvor náprav | 3062 mm |
Délka x šířka x výška | 4818 x 1835 x 1862 mm |
Provozní/užitečná hmotnost | 1392/1003 kg |
Objem palivové nádrže | 60 l |
Pneu | 205/60 R 16 |
Objem nákladového prostoru | 3,2 m3 |
Celková záruka | 2 roky a 12 let na neprorezavění karoserie |
Cena testovaného vozu bez DPH | 484 150 Kč (litá kola 7500 Kč, parkovací kamera a čidla vzadu 13 000 Kč) |
Základní cena bez DPH | 463 650 Kč |