Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Custom Nugget pro toulavé dobrodruhy dostal novou tvář

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Transit Custom je oblíbenou větší dodávkou. Nugget však představuje zajímavou obytnou verzi, která přijíždí v modernějším hávu.

Ford představuje na autosalonu v Bruselu aktualizovaný obytný automobil na bázi své druhé největší evropské užitkové řady Transit/Tourneo Custom. Nugget, jak se „pokojíček na kolečkách“ jmenuje, nahrazuje obdobné předchozí verze se starší přídí, které se vyráběly od roku 2013. Za jejich vznikem stála německá Westfalia, nejinak je tomu vlastně i nyní, i když podobné úpravy nabízí i jiné firmy (Wellhouse, Dreamer). Jenže Nugget prodává přímo dealerská síť modrého oválu. Zájemce o obytný vůz tak navíc nemusí vybírat jen u Mercedesu a Volkswagenu...

Nugget tedy dostal mohutný „čumák“ Customu, který známe již od července 2017, kdy se představil v kabátku luxusnějšího Tournea, užitkovější Transity se v této podobě ukázaly v listopadu téhož roku. Bude k mání s oběma dostupnými rozvory náprav: 2,93 i 3,3 m. Delší verze Plus, výhradně s pevnou alkovnou má dokonce zabudovanou toaletu a sprchu. Uvnitř se vyspí i čtveřice dospělých, lhostejno na tom, zda jsou vozy vybaveny byť jen základní částečně plátěnou vysouvací horní částí, ta je k dispozici pouze s kratší vzdáleností mezi nápravami, pevná alternativa v jejím případě existuje rovněž.

Vnitřní prostor je rozdělen vždy na trojici malých místností. Kuchyňský kout ve tvaru písmene L se nachází v zádi, obývací a jídelní prostor uprostřed a ložnice samozřejmě ve střeše. Tam je ale vejdou jen dva, další skládací lůžko najdeme v jídelně. Nechybí sporák se dvěma hořáky, umyvadlo z chrom-niklové oceli, čtyřicetilitrová lednička a dvě nádrže na čerstvou a odpadní vodu, každá pojme 42 l. Podlaha uvnitř má „dřevěný efekt“, je tedy ve skutečnosti plastová a snadno se čistí. Nugget je vybaven i pomocným vytápěním. Ke skládacímu stolku se vejde pětice pasažérů, tři sedí na zadní lavici, dva si mohou otočit přední sedačky o 180 stupňů. Ve výbavě najdeme také dvě židličky. Okna kromě předních a čelního jsou zatmavená, ta ve druhé řadě mají i středovou výklopnou část, sklo v zadní stěně je zase vyhřívané. Nugget Plus dostal i větší šatní skříň, na přání mohou všechny vozy mít dále špičkové audio a nosiče jízdních kol a dalšího sportovního vybavení.

Transit Custom Nugget pohání čtyřválcový dvoulitr TDCi EcoBlue s 96, případně 125 kW, také převodovky mohou být dvě šestistupňové: buď přímo řazená, nebo samočinná SelectShift. Nejslabší verze tudrbodieselu se 77 kW chybí, ale to je logické, byla by příliš líná... Nejnižší normovaná spotřeba nafty se pohybuje na úrovni 6,3 l/100 km. Ani obytňáky nepřišly o komunikační a zábavní systém Sync 3 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a ovládáním rovněž pomocí hlasu i gest. Chytré jízdní asistenty se soustavou radarů a kamer zastupují kupříkladu předcházení kolizím s detekcí chodců a adaptivní tempomat.

První klienti se svých objednaných miláčků dočkají na jaře, takže na léto budou připraveni. Zatím se ovšem počítá jen s Rakouskem, Belgií, Německem, kde je Nugget opravdu populární, dále Itálií a Švýcarskem. Podle Fordu je Transit Custom nejprodávanější dodávkou v Evropě (pravděpodobně zemích EU a EFTA) v segmentu do jedné tuny užitečné hmotnosti. Loni si jej koupilo 131.800 zákazníků, Tourneo v těchto číslech není započteno.

Prodej nových obytných aut na bázi dodávek se v roce 2017 na starém kontinentu zvýšil na 111 tisíc kusů, o takřka 15 %. Poprvé překročil stotisícovou hranici, takže tento dosti specifický segment roste. Statistiky za uplynulý rok ještě nejsou k dispozici, ale i tak si lze udělat obrázek.

Aleš Dragoun
Diskuze (1)

Doporučujeme

20. 1. 2019 18:44
Táto ohava keď vlezie do lesa...
tak z tadiaľ utečú všetke zvieratá ;-\