Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Transit Custom se představuje v omlazené podobě

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Ford Transit Custom zamíří v příštím roce na evropský trh v modernizovaném provedení a nyní odhaluje svou novou podobu i provedení interiéru a nabídku pohonných jednotek.

Ford Transit Custom se jako zcela nová modelové řada, která se vklínila mezi Transit Connect a Transit, poprvé představil na jaře roku 2012 a navázal na sesterský model Tourneo Custom.

Novinka v nabídce značky Ford vstoupila na evropské trhy začátkem podzimu roku 2012 v téměř stejnou dobu byla na IAA v Hannoveru oceněna titulem International Van of the Year 2013.

Nyní se Ford Transit Custom podobně jako sesterský model Tourneo Custom pro osobní dopravu představuje v důkladně omlazené podobě. Hlavními novinkami jsou výraznější design přední části, zcela nová palubní deska a úsporná varianta ECOnetic.

Modernizovaný Transit Custom lze identifikovat podle nového vzhledu předních partií. Ty mají podobné základní rysy jako aktuální osobní vozy značky Ford, jimiž jsou vysoko položená lichoběžníková maska chladiče a štíhlé světlomety, které plynule navazují na linii pontonu. Vyšší stupně výbavy mohou mít nová LED světla denního svícení a hlavní xenonové světlomety.

Zcela nová palubní deska se řídí novou filozofií interiérového designu, kterou Ford poprvé uplatnil v nejnovější Fiestě. Odráží se v ní způsob, jakým dnes lidé používají chytré telefony a tablety. Základem jsou výrazné horizontální prvky, jež zdůrazňují šířku interiéru.

Kabina je plná praktických detailů určených pro řidiče, kteří během dlouhých pracovních dní za volantem používají vůz jako pojízdnou kancelář. Nabídka odkládacích prostor má být nejlepší ve třídě. Jen schránky v samotné palubní desce mají souhrnný objem 25 litrů. Tři praktické otevřené přihrádky v horní části palubní desky slouží k odkládání dokumentů nebo mobilních zařízení, zatímco uzavřená schránka před spolujezdcem pojme závěsný pořadač se složkami formátu A4.

K dalším novým praktickým detailům patří výklopný držák nápojů za řadicí pákou. Na každé straně palubní desky je držák na kelímek s nápojem a na dvoulitrovou láhev. Další tři rozměrné odkládací přihrádky se nacházejí v nově navržených dveřních výplních, do nichž jsou integrována praktická madla.

Zcela nové jsou rovněž přístroje a ovládací prvky. Vozy ve vyšších stupních výbavy disponují dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 8 palců, která připomíná tablet jak svým vzhledem, tak podporou některých ovládacích gest.

Komunikační a zábavní systém SYNC 3 umožní řidičům Transitu Custom ovládat audiosystém, navigaci a připojený chytrý telefon prostřednictvím jednoduchých konverzačních pokynů. Kavárnu, čerpací stanici, parkoviště, ale i nádraží či letiště lze vyhledat pouhým stiskem tlačítka a pokynem „potřebuji kávu“, „potřebuji zaparkovat“ a podobně. Systém je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto.

Vozy bez středové obrazovky nabídnou praktický MyFord Dock uprostřed palubní desky, který umožňuje upevnit a současně nabíjet chytrý telefon, přehrávač MP3 nebo přenosnou navigaci. USB vstup a 12V zásuvku lze nalézt jak v horní odkládací schránce před řidičem, tak vedle řadicí páky.

K vyššímu cestovnímu komfortu přispěje i nový design sedadel s upravenými výplněmi i geometrií. Další oblastí, která neunikla úplnému přepracování, jsou materiály použité k obložení interiéru. Například potahová tkanina sedadel byla podrobena novým, náročnějším zkouškám otěruvzdornosti.

Ford Transit Custom bude i v modernizovaném provedení poháněn vznětovým motorem Ford 2.0 EcoBlue, zařazeným do prodeje v roce 2016. K dispozici bude tato pohonná jednotka s nejvyšším výkonem 77, 96 nebo 125 kW. Ve srovnání s dříve používanými jednotkami 2,2 l přináší EcoBlue až o 20 procent vyšší točivý moment v nízkých otáčkách a o 13 procent menší spotřebu paliva.

Pro zákazníky hledající co nejúspornější volbu má Ford připraven nový Transit Custom ECOnetic s emisemi CO2 148 g/km, což odpovídá kombinované spotřebě 5,7 l na 100 km. Ve srovnání s nejúspornější dosud nabízenou variantou to představuje zlepšení o dalších šest procent.

Varianta ECOnetic staví na modelu řady 300 s krátkým rozvorem. Má motor o výkonu 77 kW se speciální kalibrací řídicí jednotky a systémem Auto-Stop-Start, pneumatiky se sníženým valivým odporem, regulaci intenzity akcelerace a omezovač rychlosti pevně nastavený na 100 km/h.

I ve své nejnovější podobě nabídne Transit Custom možnost výběru ze dvou výšek střechy, dvou délek rozvoru náprav, několika variant karoserie a celkové hmotnosti v rozsahu 2,6 až 3,4 tuny. Užitečné zatížení činí až 1450 kg.

Samozřejmostí bude široká paleta pokročilých asistenčních funkcí, využívajících technická řešení z osobních modelů značky Ford. Zmínit lze například inteligentní omezovač rychlosti, který na základě údajů systému rozpoznávání dopravních značek samočinně upravuje rychlost jízdy podle rychlostního omezení platného v právě projížděném úseku.

Další novinkou je zdokonalený systém hlídání mrtvých úhlů s funkcí upozornění na přijíždějící vozidla při couvání z parkovacího místa do vozovky. Ford Transit Custom nabídne i vylepšený předkolizní asistent s detekcí chodců.

Ford Transit Custom v modernizované podobě se začne vyrábět začátkem roku 2018, první dodávky zákazníkům se plánují na konec února. O rok později přijde Transit Custom Plug-in Hybrid (PHEV).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - wakantanka
24. 11. 2017 10:50
Re: A zase oranžová....
Hm, to čo sedí Mustangu či 2er, mi nesedí na dodávke. >:D Ale zase podľa chuti každého súdruha. :-) Aj tak tipujem, že 95 % bude bielych či iných bezpríplatkových. >:D
23. 11. 2017 18:49
A zase oranžová....
Wakantanka, kde si?
Avatar - KANKUNEN
23. 11. 2017 18:19
Dobrý fcl
A jaký je ten automat?