Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Troller: Neplačte pro Defender

Michal Fokt
Diskuze (7)
Ať už to dopadne s Defíkem, jak chce, buďte v klidu, Ford představil podobně puristický off-road Troller T4. Teď jen jak ho dovézt z Brazílie k nám.

Ford v roce 2007 rozšířil své aktivity v Brazílii mimo jiné i tím, že koupil tamního malovýrobce Troller Veiculos Especias, v jehož portfoliu byl i off-road, tak trochu ve stylu Wrangleru. Modrý ovál auto nejprve přepracoval a nyní představuje vlastní model Troller T4, jenž slibuje být jednoduchým a odolným náčiním se surovým, byť překvapivě moderním designem, jenž si na autosalonu v Sao Paulu odnesl ocenění za nejhezčí vůz výstavy.

Novodobý Ford Bronco, jenž ovšem nenese logo Ford, je poháněn 3,2litrovým dieselem, zkombinovaným se šestistupňovým manuálem, jenž může pohánět přední nebo všechny čtyři kola. Vůz má rozpojitelné stabilizátory pro jízdu v terénu, jinak se ale Ford o jeho off-roadových schopnostech zatím moc konkrétně nezmiňuje, neuvádí ani vcelku samozřejmou světlost, byť je z fotek jasné, že bude značná a díky malým rozměrům vůz patrně bude schopen projet kde co.

Zato víme, že dostal denní LED svícení a zadní svítilny se stejnou světelnou technikou a prosklenou střechu se dvěma odnímatelnými panely. Podrobnější informace budou k dispozici v průběhu letošního roku, kdy bude zahájena výroba a prodej. Horší asi bude, že Troller T4 opět vznikal podle latinskoamerických standardů a tak lze očekávat problémy s případnými homologacemi, pokud byste s tím měli v jiných částech světa v plánu jezdit i mimo své vlastní safari, popřípadě off-roadový areál.

Michal Fokt
Diskuze (7)
5. 6. 2014 15:01
Re: Ch jo...
Souhlas. Na úrovni doby jsou pouze Wrangler a Jimny. Defender je neskutečně předražený a jednoduše zastaralý a to nejen ergonomie. Jeho největší výhoda spočívá ve variabilitě nástaveb, i když u těchto aplikací mu směle konkuruje Iveco Daily 4x4, což je mimochodem úžasný offroader ;-) . Samozřejmě, že žádný offroad dnes nebude masovka, ale prostor na trhu je, jelikož konkurence se postupně smrskává. Prý ani nový Wrangler už nebude mít tuhé nápravy..? Tady ten Troller mi přijde jako sympatický a životaschopný projekt, bude-li s ním patřičně naloženo. BTW offroad a SUV nemají kromě vzhledu a čtyř kol nic společného.
5. 6. 2014 00:10
Re: Ch jo...
tak ja myslim ze pokud to vyrabet budou tak snad by to vyvazeli i pryc, kdyz ted maji globalni modely..
a tak jak to je predstaveno to nevypada jako hodne rustikalni model., (odpojitelny stabiky, 6q, diesel) ... otazka je ceny, uprimne nechapu kdo si muze koupit defika za ty prachy..
Avatar - shamal
4. 6. 2014 12:20
Ch jo...
Určitě má poháněná přední anebo všechna kola? Není to klasická konstrukce s náhonem na zadek a přiřaditelným předkem? To jen tak na okraj. Do Evropy se to určitě vozit nebude, nadhodnocený brazilský Real by z toho udělal cenově nezajímavé auto. Ostatně z Brazílie se toho vozí z těchto důvodů opravdu málo. Navíc Ford asi nemá zájem tohle auto homologovat, protože se těhle opravdových terénňáků prodá nemnoho. Je to přesně jako tady v diskusi každý to chce, vítá, těší se... a pak si ve finále stejně koupí SUV.
Avatar - 3_diamanty
4. 6. 2014 11:43
zeby prva vlastovka?
..... znamenajuca navrat ku korenom ktora avizuje prichod a navrat skutocnych offroadov na scenu? bodaj by to nebol len sen a moje naivne predstavy ... velmi by ma to potesilo .... mna tie nove SUV akosi noslovuju ... ovela viac sa mi pacia stare vitary, stare samuraje, teranna, patroly alebo nejake pekne stare Gecko ci defender... a nahodou aj prvy sportage bol fajn .... snad sa casy offroadov raz vratia .... velmi by ma to potesilo :yes: myslim ze zaujem o taketo auta bude stale... takze je skoda ze ich umelo a pre mna nepochopitelne vyrobcovia vytlacaju z ponuk ... su tu potrebne ( urcite maju vacsie vyuzite ako kdejake sportiaky ) ... o tom bez debaty ... verim v skory navrat offroadov ;-) neostava mi nic ine len verit
Avatar - salamoon
4. 6. 2014 11:24
naco to chcete vozit "k nam"?
wrangler je malo puristicky? :-|