Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford vyvíjí systém odposlouchávání za účelem reklamy. Sám ví, že může být otravný

Ford Mustang Dark Horse
Ford Mustang Dark Horse
Ford Mustang Dark Horse
Ford Capri
13 Fotogalerie
Marek Bednář
Diskuze (4)

Zobrazování či přehrávání reklam ve voze v závislosti na tom, o čem se bavíte se spolujezdci či u kterého obchodu jste zaparkovali, je „jen“ patentem bez sebemenší jistoty, že by se to někdy mohlo objevit v autě. Přesto je to šokující.

Nejsou tak dávné doby, kdy si člověk koupil auto s rádiem a klimatizací, a k tomu možná nanejvýš „hloupou“ navigací na nějakém nosiči typu DVD nebo později karty SD. Sice neměla data o hustotě provozu v reálném čase, ale taky nehrozilo, že vám navigace začne ukazovat reklamu podle toho, o čem se v autě bavíte se spolucestujícími.

Víme, že mobily se takto chovají, pokud u nich povolíte hlasové ovládání, a také, že moderní, k internetu připojená a se smartphony spárovaná auta jsou obrovskou studnicí dat. Ford si nyní v USA patentoval funkci, která na základě trvalého odposlouchávání osádky anebo polohy, kde se vůz nachází, může na displeji zobrazovat či reproduktory přehrávat reklamu.

Takovýto způsob fungování je podle webu MotorTrend, který informace přináší, jen jednou z možností. K dalším by mohla patřit analýza hlasových příkazů, které autu dáváte, nebo identifikace jednotlivých lidí podle hlasu a zobrazování reklam jim na míru.

Video placeholder
Kolik mustangů se vejde do mustangu? • Zdroj: Marek Bednář/Lukáš Volšický/Auto.cz

Ford si samozřejmě uvědomuje, že takový systém by byl pro osádku vozu nesmírně otravný. Přirozená snaha lidí minimalizovat příjem reklamy má být podle dokumentace vyvážená s „maximálním využitím příležitostí pro monetizaci na základě reklamy“. Systém má využívat algoritmy k tomu, aby obešel preferenci osádky cestovat bez reklam ve voze, ale zároveň se má snažit minimalizovat rušivost tohoto vlivu tím, že pochopí kontext konverzace ve voze a nebude ji reklamami rušit.

Kromě cílení reklam na základě konverzace v autě či historie hlasových příkazů může systém také zobrazovat či přehrávat reklamy v závislosti na tom, kde se vůz zrovna nachází. Kdyby tedy řidič zaparkoval u nějakého obchodního domu, mohl by se mu zobrazit třeba leták místního hypermarketu.

Kdy něco takového uvidíme v autech? Není jasné, zda k tomu vůbec dojde. Automobilky si naprosto běžně pojišťují nápady pomocí patentů jen pro případ, že by to stejné napadlo konkurenci, a nemusí je plánovat využít. České zastoupení Fordu nemá o jakémkoliv plánu na nasazení této technologie žádné zprávy.

HTML box

Vstoupit do diskuze (4)