Ford zakazuje neautorizovaným osobám upravovat nový Mustang
Nastupující generace Mustangu zůstane obrněna proti ladění nepovolanými osobami. Automobilka argumentuje ochranou proti současnému světu.
Nejnovější Ford Mustang interně vedený pod značením S650 papírově uspokojil konzervativní zájemce. Zveřejněné dokumenty novinky slibují schopnější benzínový osmiválec Coyote, manuální řazení a pohon zadních kol. Stará škola má být jízdně přívětivější a zábavnější, přesně jak nástupnické generace obvykle slibují.
Úvodní dobré zprávy dramatizuje zásadní sdělení automobilky. Výrobce totiž neumožní neautorizovaným osobám upravovat specifikace Mustangu sedmé generace. Vzhledem k oblibě vylepšování je zákaz překážkou pro všechny evropské a hlavně americké tunery. Díky technologickému pokroku je například zvyšování výkonu dostupnější než kdykoli předtím, přesto hlavní inženýr S650 Ed Krenz nedávno potvrdil, že individuální změny budou podstatně obtížnější. V konečném důsledku je prý opatření více zárukou než problémem.
Trik tkví v továrním šifrování. Ford upozornil, že šifrování není zaměřeno proti běžným uživatelům, zabezpečení má odradit útok stále rozšířenějších hackerů. Množství pirátských skupin obecně roste, čímž dochází k vyšší zranitelnosti všech zařízení včetně aut. Dříve opomíjená vozidla postupně sbírají více osobních dat, proto začínají plnit seznamy cílových objektů vzdálených narušitelů.
Většina nových modelů Fordu včetně Mustangu S650 bude obrněna elektrickou architekturu FNV (Fully-Networked Vehicle). Plně propojená síť spojí majitele s jeho vozem a cloudovým úložištěm. Obousměrná uzavřená komunikace slibuje odolnost proti škodlivým vlivům spolu s neustálou aktualizací dostupných funkcí vozu.
Předpokladem tovární obrany proti hackerům je sdílení uživatelských dat, což je paradoxem konzervativního GT vybaveného staromilskou technikou. Vidlicový osmiválec s pohonem zadní nápravy a manuálem unikly moderní elektrifikaci, prvky současného světa naopak dohnaly doprovodné vybavení zastoupené počítačem. Síť FNV dokáže omezit jednotlivé funkce Mustangu, pokud detekuje nesrovnalosti v ověřování třetí strany.
Ford dlouhodobě spolupracuje s tunerskou scénou, za oceánem jsou výkonové extrémy běžnou součástí sprinterských Mustangů, ovšem další vývoj vzájemných vztahů nemá jasnou podobu. Ed Krenz zcela rezolutně odmítl přístup třetích stran k citelnějším úpravám, důvodem označil nové regulačně řízené požadavky továrního softwaru S650. Inženýr připustil uvolnění originálních výkonových map, nicméně sníží se jejich dostupný počet a zanikne šance zvyšování výkonu do extrémních hodnot v každé dílně poblíž čtvrtmílového závodiště.