Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford zvyšuje výrobu Fiesty ST, je o ni velký zájem

David Bureš David Bureš 6. 8. 2013 • 03:17
22
9
Zobrazit náhledy (22)
Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta Ford Fiesta
Kvůli velkému zájmu zákazníků zvýší automobilka Ford výrobu svého hot-hatche o 15 procent.

Automobilka Ford se rozhodla ke zvýšení výroby modelu Fiesta ST. O tento hot-hatch je mezi zákazníky velký zájem a Ford jej nestačí vyrábět.

Ford předpokládal, že během prvního roku výroby vznikne 5.000 exemplářů Fiesty ST. Automobilka totiž v Evropě eviduje asi 9.000 objednávek, třetina z nich pochází z Velké Británie.

V německém závodě v Kolíně nad Rýnem tak kvůli pokrytí poptávky bude nově montováno 60 kusů Fiesty ST za den, což je o 15 procent více než dosud.

Evropští zákazníci mají zatím největším zájem o modrou metalízu Spirit a speciální oranžový lak Molten, 45 procent objednaných aut má jednu z těchto barev.

Automobil úspěšnými prodeji navazuje na svého většího bratra Focus ST. Toho se v Evropě během prvního pololetí letošního roku prodalo 4.000 exemplářů, což z něj podle Fordu dělá nejprodávanější hot-hatch na evropském trhu.

Úspěchu vrcholné verze Fiesty zřejmě napomohlo kladné hodnocení mnoha médií. Také v našem testu Fiesty ST jsme auto chválili, líbil se nám hravý podvozek, silný a pružný motor nebo přesné řazení.

Ford Fiesta ST je poháněn přeplňovaným čtyřválcem 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 290 N.m. Podvozek má oproti běžným Fiestám změněné zavěšení, které je pochopitelně tvrdší. Upravena byla také charakteristika posilovače řízení a naladění brzd. Nechybí nová verze elektronické náhrady samosvorného diferenciálu eTVC, která omezuje nedotáčivost.

Související články

Témata
7. 8. 2013 08:28
Re: Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
nejspíš se z tohoto seriálu již také stává komerční srágora, ale srovnání ST, R.S. a 208 se jim povedlo...

[odkaz]
Avatar - Enthusiastic.driver
7. 8. 2013 08:13
Re: Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
Jop, o tom jsem se bavil přímo s účastníkem akce, GTI prý na okresce nic moc nenaznačovalo, ale na NS smazalo oba soupeře rozdílem třídy... Budu si to muset přečíst..
7. 8. 2013 07:53
Re: to není možný
No jednak si tohle auto pořídí jiná sorta lidí než Oktávku. Je to úplně jiná třída (výrazně menší) a za druhý tohle platilo před 5-10 lety. Teď už krom trablů s motorama nemá dvojková Oktávka moc co nabídnout. O3 možná vrátí auto na výslunní tam kde byla O1. Spíš mě zaráží, že je to auto tak oblíbený v Británii, kde se s ním majitel nemá pořádně kde projet (rozuměj strikní omezení rychlosti mu to nedovolí)
6. 8. 2013 21:37
Re: Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
Pro mne byl velkým překvapením srovnávací test ST, C RS a 208 GTI, kdy 208 zásadně zabodoval jízdně a ST a RS byly jízdně rozpačité. Na NS.
6. 8. 2013 21:16
Bravo Forde (a hanba Renaulte)!
Fiesta ST je skvělá a v součastnosti je to asi nejlepší malý hot-hatch na trhu, o tom žádná. Ale je jasné, že Fordu nahrál na směč taky Renault svým "novým" pojetím nového Clia RS, které pravověrné vyznavače této automobilové kategorie neoslovuje. U Clia RS totiž plná třetina výroby mířila do Británie, u současné generace to ale pravděpodobně bude mnohem méně. Prodej "pravověrné" Fiesty ST to na britském trhu jistě podporuje. A teď přišla další rána - Renault ukončil výrobu Twinga RS (a u nové generace se prý tato verze ani neplánuje). Takže už vlastně přežívá jen Mégane RS, ale jak dlouho? U Renault Sportu v Dieppe aby pomalu začali vyvěšovat černý prapor :-( :no: :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku