Francouzský ministr: PSA by mělo omezovat výrobu ve Španělsku, ne ve Francii
Francouzskému ministrovi obnovy průmyslu se nelíbí, že koncern PSA Peugeot-Citroën chce uzavřít francouzskou továrnu Aulnay a ne třeba závod ve Španělsku. Ministr měl o tomto problému jednat i s generálním ředitelem PSA Philippem Varinem.
Vedle uzavření Aulnay bude rovněž snížena výroba v továrně Rennes. Ministr obnovy průmyslu Arnaud Montebourg upozorňuje na to, že závod v Madridu naopak zůstává otevřen. V hlavním městě Španělska se v současnosti vyrábí Peugeot 207.
Snížení výroby v Madridu by se ale nemuselo líbit zase zdejší vládě. Španělsko se totiž rovněž potýká s recesí, nezaměstnanost zde dosahuje takřka 25 %.
„Osobně dávám přednost tomu, aby byl důraz kladen na uzavírání továren mimo Francii než ve Francii,“ řekl Montebourg v rozhovoru pro rozhlasovou stanici France Inter. „Bude těžké zachránit Aulnay a my se to nesnažíme skrývat," uvedl dále ministr.
Také vládní expert Emmanuel Sartorius kritizuje rozhodnutí PSA o uzavření továrny Aulnay nedaleko Paříže. Podle něj je lepší kandidát na zavření madridský závod, a to kvůli svým nedostatkům. Mezi ně má patřit stáří továrny, nízká výrobní kapacita a velká vzdálenost od dodavatelů.
Zpráva Sartoriuse nicméně potvrzuje, že PSA potřebuje snížit kapacitu svých továren. Závody koncernu zabývající se výrobou malých aut podle této zprávy loni pracovaly pouze na 61 % své kapacity.
Zprávu o možných plánech na restrukturalizaci koncernu si nechává vypracovat také podniková rada PSA. Ta má doporučit takové kroky, které omezí rušení pracovních míst. Hotová má být v listopadu.
Francouzská vláda bude s PSA dále jednat o tom, jak problémy koncernu řešit. Podle Montebourga je rozhodnutí koncernu o propouštění 8.000 pracovníků neakceptovatelné.
PSA snižuje počet zaměstnanců kvůli poklesu poptávky po svých vozech, navíc tím zareagoval na provozní ztrátu, kterou zaznamenal v první polovině letošního roku. Ta činila 700 milionů eur.