Francouzský trh v září 2013: Bronzový úspěch pro Renault Captur
Podle statistik JATO se ve Francii v září 2013 prodalo 142.166 nových vozů, což značí nárůst 3,4 % ze 137.536 v devátém měsíci roku 2012. Trhu s novými osobními a užitkovými automobily v zemi galského kohouta pochopitelně dominují domácí značky. O Francouzích je známo, že jsou opravdoví patrioti. Není tedy divu, že za Renaulty, Peugeoty a Citroëny je prvním „nefrancouzským“ modelem až desátý Volkswagen Polo. Hned za ním následuje Golf sedmé generace.
Žebříčku však dominovalo Clio IV s 9,3 tisíci nových registrací. Druhý Peugeot 208 překonal hranici 6,5 tisíce jednotek, odstup je tak velmi výrazný. Třetí je možná trochu překvapení: stále ještě relativní novinka, crossover Captur (5.736 aut). Úspěch je o to větší, neboť jeho nejbližší soupeř Peugeot 2008 skončil až devátý (2.935 kusů). Zbytek první pětky také patří Renaultu, konkrétně velmi populárnímu Scénicu a Twingu.
Z japonských aut je na tom nejlépe Toyota Yaris, ale ta je vlastně také „domácí“, neboť se ve Francii vyrábí. O všeobecně populárním Nissanu Qashqai to už ale neplatí, ten vzniká v britském Sunderlandu. Slušný start zaznamenala druhá generace Peugeotu 308 a zejména nové C4 Picasso, které se nachází v první desítce. Přítomnosti Dacie Sandero mezi dvacítkou nejlepších se už divit nelze, druhé řade se daří také u nás. Best Selling Cars Blog uvádí ve svých datech samostatně různé generace, zrovna u Sandera udělal výjimku.
Francouzský trh v září 2013 – nejprodávanější modely | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Změna (rok) | OA+LUV |
- | Období | 9/2013 | 9/2012 | [%] | 1-9/2013 |
1. | Renault CLIO IV | 9306 | 3111 | 199,1% | 77428 |
2. | Peugeot 208 | 6555 | 7781 | -15,8% | 69446 |
3. | Renault CAPTUR | 5736 | - | - | 23935 |
4. | Renault SCÉNIC | 4437 | 4937 | -10,1% | 38114 |
5. | Renault TWINGO | 4346 | 3057 | 42,2% | 28935 |
6. | Citroën C3 | 4084 | 4111 | -0,7% | 34202 |
7. | Renault MÉGANE | 3881 | 4539 | -14,5% | 34473 |
8. | Citroën C4 PICASSO II | 3563 | - | - | 11258 |
9. | Peugeot 2008 | 2935 | - | - | 13794 |
10. | Volkswagen POLO | 2731 | 2636 | 3,6% | 27387 |
11. | Volkswagen GOLF VII | 2697 | - | - | 25350 |
12. | Peugeot 3008 | 2598 | 3567 | -27,2% | 29338 |
13. | Citroën C4 | 2528 | 3272 | -22,7% | 28140 |
14. | Toyota YARIS | 2423 | 2238 | 8,3% | 21175 |
15. | Peugeot 308 II | 2105 | - | - | 3135 |
16. | Dacia SANDERO | 2018 | - | - | 30181 |
17. | Ford FIESTA | 1934 | 1961 | -1,4% | 18599 |
18. | Peugeot 207+ | 1894 | 887 | 113,5% | 20600 |
19. | Nissan QASHQAI | 1885 | 2334 | -19,2% | 22181 |
20. | Fiat 500 | 1851 | 1172 | 57,9% | 13347 |
Z porovnatelných modelů, které si nejvíce meziročně polepšily, je na špičce také Clio IV. To ale loni teprve startovalo, byť už bylo v Top 10, takže se jeho takřka trojnásobku nelze divit. Slušně se zvedl „veterán“ Peugeot 207 (+114 %), Fiat 500 (+58 %) a daleko důležitější Twingo (+42 %). To vylétlo z tří tisíc na 4,3 tisíce exemplářů. „Dvěstěsedmička“ se ve Francii nabízí s doplňkovým označením „+”. Nejedná se však o facelift jako tomu bylo v případě 206, ale o prodloužený život výběhového modelu. Ze zbytku světa se kromě již zmíněného maličkého retrofiatu protlačila mezi nejlepších dvacet už jen Fiesta od Fordu.
Škodovkám se ve Francii nevede tak jako na jiných trzích. Nejúspěšnější byla v září až šestapadesátá Fabia (613 kusů), Octavií se prodalo 590 a skončila o pět příček níže. Ostatní modelové řady nenajdeme ani v první stovce.