Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Mini Concept (kombi s tváří nástupce)

Ondřej Láník
Diskuze (14)

Mini sice je původem z britských ostrovů, ale jeho majitel je doma v Německu, takže velkou novinkou se chlubí právě na IAA. Mini Concept Frankfurt, jak zní celý název, je předobrazem možné budoucí karosářské varianty na podvozku s prodlouženým rozvorem...

Mini sice je původem z britských ostrovů, ale jeho majitel je doma v Německu, takže velkou novinkou se chlubí právě na IAA. Mini Concept Frankfurt, jak zní celý název, je předobrazem možné budoucí karosářské varianty na podvozku s prodlouženým rozvorem.Jistým vývojem prošel také styling přídě. O tom, zda jde o definitivní podobu nebo jen jednu z variant nástupce současné generace, můžeme v tuto chvíli pouze diskutovat, ale pravdu se dozvíme asi za 2-3 roky...

Mini předvedlo, že rozhodně nechce zůstat pouze u "malých" hatchbacků s různě silnými čtyřválci pod kapotou. Historie automobilů s koly v rozích je překvapivě bohatá, takže retrodesign, na který i u BMW vsadili, bude pravděpodobně pokračovat i v případě nástupce současné generace. Ta by se měla na trhu objevit kolem roku 2008.

Čelo vozu je sice stále značně zaoblené, ale přitom kolmější než u současných vozů. Světlomety jsou stále oválné, ale jejich krycí skla jsou více skloněná. Příď je opticky zkrácená posunutím šikmé lišty v blatníku více vpřed.

Právě v tom místě najde pozorný čtenář první překvapení. Začínají zde 1,6 m dlouhé boční dveře. Jejich mechanismus je otevírá dopředu a doboku, což vytváří optimální vstupní otvor pro cestující při přiměřené boční vzdálenosti od tohoto Mini, která je nutná pro otevření dveří. Designéři navíc spojili funkci s čistotou tvarového řešení, takže boční plocha konceptu je narušena jedinou vertikální spárou u konce dveří.

Tím se dostáváme k zadní polovině frankfurtského Mini Conceptu. Nápad vyrobit dvoudveřové kombi s výklopnou zádí není novinkou a to dokonce ani u Mini. Tento Shooting Break má totiž předchůdce přesně 45 let starého. V roce 1960 se na IAA představil Mini Traveller jako studie tehdy ještě ryze britské značky. Výroba kombi na prodlouženém rozvoru pak probíhala po celá šedesátá a sedmdesátá léta, až do roku 1982, kdy bylo vyrobeno již přes 400.000 původních kombi.

Ale zpět k novince. Paralelogram našel uplatnění nejen u bočních dveří studie, ale také u zadních "salonových vrat", která jsou vertikálně dělená a otevírají se do stran s velkým úhlem otevření, podobně jako u velkých dodávek.

Designérským prvkem, odlehčujícím karosérii a usnadňujícím nastupování na zadní sedadla, je absence B-sloupků, současným zatmavením A-sloupků bylo dosaženo značného přiblížení k původnímu stylingu značky. Pro nástup dozadu byl vytvořen systém elektrického posunování předních sedadel, které se současně natáčejí kolem své osy, aby uvolnily maximum prostoru pro nástup.

Pod kapotou Mini Concept Frankfurt je zážehový čtyřválec z Mini Cooper S o výkonu 125 kW.


Jako vždy, připravujeme i letos rozsáhlou přílohu z frankfurtského autosalonu čítající přes 1500 fotografií, zajímavá videa, čtivý popis novinek a plakáty. Na výstavišti pro vás vyfotografujeme nejen krásná auta, ale také krásné modelky a možná se dočkáte i nějakého překvapení. Nezapomeňte proto sledovat Auto.cz.

Zde se můžete podívat na předchozí autosalony:

Ondřej Láník
Diskuze (14)
12. 9. 2005 18:16
Re: PENDOLINO
>:D
12. 9. 2005 18:05
Re: PENDOLINO
Pamatuji si na to. :-)
12. 9. 2005 17:24
PENDOLINO
Předělat Pendolino na páru si mohli lajsnout jen Jarda s Bertoňákem. Předělat MINI na bagetu... no to by snad nenapadlo ani ty dva.