Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Frankfurt živě: Rolls Royce Ghost – První dojmy

17. 9. 2009 • 03:03
83
3
Zobrazit náhledy (83)
Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce Rolls Royce
Frankfurtský autosalon je místem přímé konfrontace dvou dříve spojených značek – Bentley představuje nové Mulsanne a Rolls-Royce Ghost.

Ještě v minulé generaci měly předchůdci nových modelů společný základ. Bentley Arnage a Rolls-Royce Silver Seraph se lišily především pohonnou jednotkou. Zatímco Arnage se ale vyrábělo až do letošního roku, Rolls-Royce se ze segmentu velkých luxusních sedanů v roce 2000 bez náhrady stáhnul a soustředil se na větší limuzínu Phantom. Nástupce Seraphu, vyvinutý nezávisle na Bentley, tak přichází až nyní.

Dříve se Rolls-Royce a Bentley lišily hlavně imagí. Po oddělení značek se konečně mohou profilovat i designem, a tak Bentley svůj Mulsanne přikořenil ve stylu kupé Brooklands, Rolls-Royce jde cestou aristokratické moderny a soustředí se téměř výhradně na luxus.

„Jednoduchost je nejsložitější designový princip“ prohlásil šéfdesignér Rolls-Royce Ian Cameron. Nový Ghost jde ale právě tímto směrem a podle našeho názoru se velmi povedl. Jeho design je moderní a díky nekomplikovaným liniím přiměřeně usedlý, přesně jak se k Rollsu hodí. Moderní dynamiku mu dodává dozadu posunutá kabina a nepravidelně vykrojené blatníky.

Exteriér bohatě parafrázuje větší Phantom, postrádá ale doutníkový tvar, který opticky odlehčuje karoserii. Místo toho je základní silueta ze všech úhlů až nápadně geometrická. Všechny velké plochy jsou hladké a jemně zaoblené, například kapota motoru je prostá jakýchkoliv prolisů a má na sobě jen chromovanou lištu.

Uvnitř vládne luxus v moderním retro-balení. Na zadních místech je prostoru dostatek, v sedadlech se sedí jako v luxusních křeslech. Přístup přes rozměrné dveře otevírané proti směru jízdy je komfortní. Prostor pro nohy je velkorysý, ale bez toho, aby bylo přední sedadlo, s LCD obrazovkou a výklopným stolkem ze zadní strany opěradla, mimo dosah. Bohužel ve středové loketní opěrce umístěná schránka má poměrně chatrný kryt. Tento detail je u auta v cenové relaci 200 až 300 tisíc Euro zklamáním. Náladu mohou ale napravit před touto schránkou umístěné dvě skleničky – pokud je do nich co nalít.

Proti zvyklostem u běžných aut přejdeme až nyní na místo řidiče. Rolls-Royce je značkou, kde je osobní šofér spíše pravidlem, to ale neznamená, že by měl řidič – ať už zaměstnanec nebo sám majitel auta – za volantem trpět. Moderní design palubní desky s bohatým dřevěným dekorem (ten kryje i displej multimediální systému, když není v činnosti) lahodí oku. Zajímavým detailem je výkonoměr použitý už ve Phantomu. Místo otáček může řidič číst aktuálně použité procento maximálního výkonu. Před spolujezdcem se pak nachází další přístroj – klasické ručičkové hodiny.

U Rollse zkombinovali tradice s praktičností a modernou. Designově zajímavý volant, mimochodem vzdáleně podobný tomu v nové Jaguaru XJ, dobře padne do ruky. Co je ale největším překvapením, je skutečnost, že z místa řidiče je vidět celou kapotu motoru, její konec pak samozřejmě vymezuje soška Emily. Tuto vlastnost mohou moderní luxusní sedany Ghostu závidět.

O pohonné jednotce toho zatím stále moc nevíme. Rolls nasadí dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 6,6 l. Objem motoru je tak velmi blízký Bentley a jeho parametry se také pohybují v podobných sférách. Konkrétně výkon je 420 kW při 4250 min-1 a maximum točivého momentu vrcholí 780 Nm při 1500 min-1. Tento moment na zadní kola přenáší osmistupňová automatická převodovka.

Bentley je o 35 cm delší (Rolls měří na délku 5399 mm), tím samozřejmě kompenzuje skutečnost, že B v nabídce přímého konkurenta většího Phantomu nemá. Automobilka u Mulsanne jeho hmotnost ale zatím tají, Rolls se naopak hrdě pyšní číslem 2940 kg. To u karoserie s vnějšími rozměry 5399x1948x1550 mm a na rozvoru 3295 mm, i tak motor ale stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,9 s. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Témata
20. 9. 2009 20:01
Mulsanne
Vzal bych raději Mulsanne, má nápaditější design, toto je jen zmenšenina velkého Rollsu. Třeba přední světla má Mulsanne určitě lepší než RR, ale zase nové Bugatti Galibier je ještě dál. Naštěstí mě nemusí vůbec trápit který z těchto aut si vybrat >:D
Avatar - twistedTSD
17. 9. 2009 17:35
Re: Krásné!
:yes: jo design je super
17. 9. 2009 16:17
Krásné!
Strašně se mi líbí - bravo!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku