Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

G-Power G3: trojka s osmiválcem

Roman Daněk
Diskuze (15)
Vedle americké tuningové show SEMA se Evropa chystá na přehlídku upravených vozů, která se bude tradičně konat v německém Essenu. Ladičská firma G-Power bude představovat G3, modifikovan trojkové BMW.

Německý tuner G-Power si pro BMW řady 3 připravil karosářský kit, dva upravené benzínové motory a kit pro třílitrový diesel. Vůz má modifikovaný přední nárazník s dvojitými mlhovkami, širší boční prahy a oplechování zádě. Na víku od zavazadlového prostoru je decentní přítlačná lišta a o pořádnou zvukovou kulisu se stará čtveřice výfukových koncovek a sportovní tlumič.

Při pohledu na vůz z profilu se jistě všimnete nových litých kol. G-Power si na nadcházející tuningovou show v Essenu připravil kola z lehkých slitin o velikostech od 18 x 8,5 do 20 x 10,5 palců. Kola s desítkou dvojitých paprsků nesou označení po slavném anglickém okruhu Silverstone Diamond, a osmnáctky jsou dostupné již od 620 eur.

Benzínové čtyřválce a šestiválce je možné vyměnit za agregát o objemu 3,3 l V6. Přepracované vstřikování, sání a nový výfukový systém nabízí řidiči 228 kW (310 k). Top model má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 5,2 l. V upraveném BMW řady 7 si do velkého motorového prostoru dovolil tuner pohonnou jednotku osadit mechanickým kompresorem, v trojce se budete muset spokojit s atmosférickým plněním. Ale i tak má osmiválec výkon slušných 309 kW (420 k). Majitelé dieselového šestiválce 330d se mohou těšit na čiptuning, který zvedne výkon o 26 kW (36 k) na celkových 196 kW a maximální točivý moment povyskočí o 95 Nm na 595 Nm.

Síla osmiválcového zážehového motoru se přenáší přes optimalizovanou samočinnou převodovku na zadní nápravu. Modifikací pochopitelně musel projít i podvozek, vůz dostal nové stabilizátory a s tužším odpružením vám G-Power sníží světlou výškou o 30 až 50 mm. Výkonnější pohonné jednotce by měl odpovídat i silnější brzdový systém a ani tady tuner nezaváhal: přední kola ukrývají brzdové kotouče o průměru 385 mm s šestipístkovými třmeny. Po odstranění elektronického omezovače rychlosti si můžete nechat do palubní desky namontovat tachometr s cejchováním do 360 km/h.

Roman Daněk
Diskuze (15)
Avatar - masO
2. 11. 2006 17:32
fuj
no skoda ze vzdycky ty tuningovy spolecnosti uplne zkur*ej design.. tohle je fakt hruza ty nastavce prahu a predni spoilery, kola taky nic moc..proste podle me to k tomu autu vuubec nejde..
Avatar - Charger
2. 11. 2006 16:51
Docela dobré
Ale radši bych si počkal na M3...ta bude ještě lepší než toto :yes:
Avatar - Dinar
2. 11. 2006 11:26
Re: Nádhera
Motor se z parametrů jeví jako velmi povedený kousek, celkově to vypadá zdařile. :yes: Jen poznámka, mě se ale naopak (a zcela výjimečně) M-Paket trojky líbí velmi. Jak ho nemusím u pětky nebo jedničky, u trojky mi přijde, že to auto dotahuje k dokonalosti. ;-)
Avatar - 125S
2. 11. 2006 10:45
M3
Počkáme si raději na vyšperkovanou M3, která se bude dělat taky v sedanu. I když tohle je taky neni špatný. :-)