Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Geiger převlékl odcházející Jeep Wrangler JK do khaki

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 12. 2017 • 13:45
19
Zobrazit náhledy (19)
Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler Geiger Jeep Wrangler
Jeep vznikl jako vojenské terénní vozidlo. Německý Geiger složil poctu původnímu Willysu MB a krátkému Wrangleru JK navlékl uniformu.

Historie Jeepu je velmi známá. Vznikl v roce 1940 jako terénní vozidlo na zakázku pro americkou armádu a uplatnil se během druhé světové války. Willys MB, jeho nejslavnější tehdejší podoba, se vyráběl v letech 1942-1945 ve velkých sériích, byl malý, jednoduchý a mohl vznikat velmi levně, přitom se neztratil ani v opravdu těžkých podmínkách. Jedním z výkladů vzniku jména Jeep je fonetický přepis zkratky GP (General Purpose). Typové označení GPW (W jako Willys) však nesly technicky identické vozy od Fordu.

„Džíp“ se pak stal synonymem pro off-roady, i když měly jinou značku, což jednoznačně dokazuje jeho slávu a věhlas. Moderní Wrangler si stejně jako předchozí řada CJ (Civilian Jeep) uchoval linky válečných předchůdců, jen je postupně modernizuje, stále se však odkazuje na své kořeny. CJ skončily v roce 1987, i jejich následovníci slouží farmářům, lesníkům, horalům a dobrodruhům.

Známý mnichovský tuner GeigerCars.de chce prodávat limitovanou edici odcházející třetí generace JK s plátěnou střechou a krátkým rozvorem. Díky jeho péči dostala matnou khaki (nebo chcete-li olivovou) barvu, bílou hvězdu na kapotu i patřičné nápisy, jimiž vzdává poctu originálu, samozřejmě jde tedy o dvoudveřovou verzi, která se mu blíží nejvíce. Navíc původně americkou specifikaci, ale s homologací si německý, potažmo evropský zákazník nemusí dělat hlavu, u Geigerů ji zvládnou. Auta však nejdříve kompletně odstrojí a nalakují, pak je zase smontují dohromady.

Všechny vozy pohání zážehový vidlicový šestiválec Pentastar 3,6 l s výkonem 209 kW (284 koní) v 6350 otáčkách za minutu, na výběr je šestistupňová přímo řazená i samočinná převodovka. Obě přenášejí maximálně 347 N.m/4300 min-1. Specifikace tedy zůstaly standardní kromě výfuku, ten nový má i klapku. Pro potenciální klienty, které zajímá spotřeba paliva, Němci uvádějí kombinovaných 11 l/100 km.

Klasikovi se blíží i design sedmnáctipalcových ocelových kol s pneumatikami rozměru 265/70 včetně rezervy na zádi. S touhle výbavou se do terénu opravdu nikdo bát nemusí, když už se wrangler nepohne, pomůže naviják na předním nárazníku. Interiér zůstal netknutý až na sedačky potažené opět látkou v příslušné barvě. Kůže se sem opravdu nehodí...

Zájemce si ale musí pospíšit, vznikne jen deset kousků. Kompletní auto limitované edice Geiger-Willys přijde na 68.900 eur (přes 1,76 milionu korun). Tým kolem Karla Geigera odvedl slušnou práci, tyto jeepy jsou určeny pro patřičně bohaté fanoušky, kteří snad v americké vojenské uniformě chodí i spát, ale ve starých jeepech na ně příliš prší a fouká...

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku