General Motors chce v Rusku prodávat až milion vozů ročně

Šéf GM Europe: Zájmem o Opel v Rusku jsme byli ohromeni
Rusko lační po západních autech. A Opel je jednoznačně v kurzu u tamních zákazníků. Prodeje modelu Astra na tamním trhu vzrostly o 216 procent za deset měsíců. Automobilce v dalším rozletu brání dovozní cla, která přidávají až 25 % k ceně vozu. Proto hodlá koncern General Motors v Rusku investovat a postavit v zemi nové výrobní kapacity, jak prohlásil Carl-Peter Foster, prezident evropské divize General Motors v rozhovoru pro Automotive News.
Rozšíření se podle Fostera dočká stávající továrna v St. Petersburgu. GM bude také nedaleko ní produkovat své Chevrolety Captiva a Opely Antara ve výrobě v Shushary s kapacitou 70 tisíc vozidel ročně. Posílení se dočká také společný závod GM Europe a AvtoVAZu v Togliati. GM by rád v Rusku produkoval také příští generace modelů Corsa, Zafira a Vectra.
Letos se v Rusku prodá dle odhadů zhruba 75 tisíc vozidel s bleskem ve znaku. Oproti loňsku zaznamenal Opel nárůst o 164 %. Příští rok by se už mělo na tamním trhu dle plánů koncernu GM prodat 90 až 100 tisíc Oeplů. V Rusku letos najde nové zákazníky celkem 2,7 milionu nových aut. Opel tak zatím ukrajuje necelá tři procenta z tohoto koláče.
GM má však pro tamní trh ještě větší trumf v rukávu, a tím je Chevrolet – v Rusku nejprodávanější zahraniční značka. Za letošek navíc prodej americké značky povyskočila o 71 %, když ruští motoristé odjeli z prodejen se 151.039 vozy za deset měsíců letošního roku. Některé modely Chevroletu již nyní vznikají na ruské půdě.
Ambiciózní plán
Foster si představuje, že v dohledné době v Rusku bude GM Europe prodávat 800 tisíc Chevroletů ročně, k tomu 150.000 Opelů a zhruba 20 až 40 tisíc aut prémiových značek jako Hummer, Saab nebo Cadillac. General Motors potřebuje nadějné plány jako sůl – už vzhledem k rekordní ztrátě ve třetím čtvrtletí letošního roku. Ta se vyšplhala na 39 miliard amerických dolarů.