Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM vyhlašuje nové recally, týkají se 2,4 milionu aut

Michal Fokt
Diskuze (2)
Zdá se, že General Motors se nehodlá jen tak lehce vzdát své pověsti největšího "specialisty" na svolávací akce. Vyhlásil hned čtyři nové a týkají se 2,4 milionu vozů.

S oblibou se říká, že svolávací akce jsou důkazem péče automobilky o zákazníka a výrazem její otevřenosti a vstřícnosti při řešení problémů. Bohužel, realita je prozaičtější. V USA, odkud informace o recallech přichází, jsou povinné, dohlíží na ně agentura NHTSA, které se musí hlásit a pokud akci vyhlásí automobilka dříve, než NHTSA, je to jen proto, že nechce mít popotahování s úřady. Recall je tedy především napravováním chyb, ať už výrobců nebo jejich dodavatelů a zjevně se v tom nejvíce "plácá" General Motors.

Ten vede celkové žebříčky svolávaných aut, byť je to dozajista ovlivněno i tím, že jde o jednoho z největších producentů aut na světě, a dominuje i dílčím hitparádám ročním. Dokonce ho nevyvedla "z konceptu" ani nedávná monstrakce Toyoty kvůli samovolné akceleraci!

Letos to zjevně nebude jinak, k dnešnímu datu zamířilo nebo zamíří neplánovaně do servisu v rámci 29 recallů celosvětově více než 15 milionů vozů, přičemž nejnovější "várka" činí 2,4 milionu vozidel. Přesně 1.339.355 automobilů Buick Enclave, Chevrolet Traverse a GMC Acadia modelových let 2009 až 2014 a Saturn Outlook 2009-2010 má úchyty bezpečnostních pásů, které mohou postupem času "unavit a oddělit", což může přinést těžká zranění při případné havárii.

Dalším 1.075.102 autům se čtyřstupňovými automaty (Chevrolet Malibu 2004-2008 a Pontiac G6 2005-2008) může opotřebovat volicí kabel, což zapříčiní, že bude zařazen jiný režim, než bude signalizovat volič. Dále pak 1402 exemplářů vozů Cadillac Escalade MY2015 disponuje plastovým úchytem spolujezdcova bočního airbagu, jenž může zapříčinit nedostatečné nafouknutí vaku při havárii.

Pouze 58 "šťastlivců" , vlastnících velké pick-upy Chevrolet Silverado HD a GMC Sierra HD pak trápí klipy, držící pojistkovou skříňku na karoserii. Auta je mohou ztratit a výsledkem uvolnění skříňky může být i požár. Takto malé svolávací akce, týkající se méně, než stovky vozů, byl letos v režii GM zatím pouze dvě.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - Glaukos
22. 5. 2014 08:27
Re: GM měli nechat zbankrotovat
Corvetta by ti nechyběla?
Avatar - dolfi
21. 5. 2014 23:02
GM měli nechat zbankrotovat
:-|