Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM vykázala nečekaně vysoký zisk, akcie jí prudce zpevnily

ČTK ČTK 6. 11. 2018
14
13
Zobrazit náhledy (14)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Největší americká automobilka General Motors (GM) vykázala ve třetím čtvrtletí nečekaně vysoký čistý zisk 2,53 miliardy dolarů (58 miliard Kč).

Přispěla k tomu především silná poptávka v Severní Americe, uvedla firma. Celoroční výsledky se podle ní budou pohybovat na horní hranici její prognózy. Podnik také chystá další úspory, v jejichž rámci nabídne odstupné 18.000 zaměstnancům.

Akcie firmy na výsledky zareagovaly růstem skoro o deset procent a ten si držely po většinu dne. Zhruba hodinu před koncem obchodování akcie přidávaly 8,9 procenta na 36,50 USD.

Bez zahrnutí jednorázových položek společnost GM ve čtvrtletí vydělala 1,87 dolaru na akcii a hravě tak překonala 1,25 dolaru, s čímž počítali analytici v průzkumu společnosti Refinitiv. Proti stejnému období 2017 se zisk na akcii zvýšil o 42 procent.

Příjmy vzrostly o 6,4 procenta na 35,8 miliardy dolarů (820,8 miliardy Kč), zatímco analytici očekávali 34,85 miliardy USD.

Firma rovněž oznámila, že v rámci snižování nákladů nabídne 18.000 amerických zaměstnanců odstupné. Nabídku dostanou pracovníci na administrativních pozicích, kteří ve společnosti pracují 12 a více let. Podnik, který dává na podobných pozicích ve Spojených státech, Kanadě a Mexiku práci 50.000 lidí, bližší podrobnosti nesdělil.

Ve třetím čtvrtletí loňského roku byla automobilka ve ztrátě, která činila 2,98 miliardy dolarů. Hospodaření ale v té době nepříznivě ovlivnily mimořádné náklady 5,4 miliardy dolarů spojené s prodejem ztrátové evropské divize Opel.

Americká jednička ve výrobě aut se vypořádala s dopadem dovozních cel i s oslabením čínského trhu. Díky zvýšení cen, hlavně v Severní Americe, se firmě podařilo kompenzovat vyšší náklady na suroviny.

Automobilka zároveň potvrdila, že celoroční zisk se bude pohybovat v rozmezí 5,80 až 6,20 dolaru na akcii, s ohledem na kvartální výsledky by to mělo být na horní hranici pásma, případně i nad ní. Vedle solidního výkonu k tomu pomůže příznivá daňová sazba, uvedla agentura Reuters.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
GM boduje
Barrichello
| 7. 11. 2018
Je fakt že Lincolny vypadaj lépe, ale pořád to ještě není ono a prodej v USA i Číně sou proti Cadillacu sotva poloviční...v číně spíš třetinové..... A v Evropě není Lincoln ofiko zastoupen vůbec.
GM boduje
Vauban
| 7. 11. 2018
tak kazdy vyrobny zavod ma nejaky bod zlomu kedy sa vyrabat oplati alebo neoplati, pridajme si k tomu radius unosnosti exportných nakladov a suma sumarum mame výsledok, kedy sa nieco na nejaku vzdialenost opalti vyrobit a dopravit zakaznikovi a kedy nie

ten trh pre osobaky tu je a ma aj zisk len nie pre vsetkych a vsade...konkurencia je dost silna a este uvidíme zaujimavy boj ked cinania naplno nakopnu svoje automobilky (co nakradli dizajny a postupy zo zapadu) a budu sem po novych hodvábnych cestách tlacit auta za 50% ceny ale porovnatelnej vybavy drahsich európskych modelov

Je to proste trh, niekto odhadne situaciu lepsie a niekto horsie. Ford to radsej rovno zabalil, urcite mu nepomohla ani miliardova zaloba za horenie motorov ecoboost...proste slepa ulicka, roky stravili vývojom motora, ktory mozu odpisat.

Trhom bude hybat aj spravanie ludi, ak zacne viac ludi kupovat rozumom a nie emóciami tak ak niekto bude chciet nejaky profit tak bude musiet ist na vacsie objemy a to sa da jedine dobrou cenou skrz optimalizaciu vyroby (cize minimum motorov v ponuke, mensia "individualizacia", proste stare zname veci, na ktorých Ford vznikol a dnes ich akoby zabudol).

Ostatne uz dnes je najvacsi profit nie z predaja auta ale z financnych sluzieb (predrazene leasingy a poistky) a iných sluzieb (servis, predlzene zaruky, nahradne diely) no aby toto mohlo platit aj tak treba mat nejake objemy, ktore budu ukrajovat lacne alternativy mainstreamu ako Dacia alebo cinania. Vzdy ked niekto zhltne par % na trhu tak to niekoho oslabi, niekde to musi chybat. V europe uz teraz lowcostova Dacia zhltne 3% (co je porovnatelne s podielom Hyundai ci Kia) a je predpoklad, ze bude rast. Kto na toto nezareaguje bude mat problemy.

GM boduje
Velkoodběratel_kukuřice
| 6. 11. 2018
Díval jsem se na poslední modely Lincolnu a musím říct, že se neskutečně posunul v oblasti interiéru, zpracování a celkového designu, především a Navigatoru. Cadillac má celkově slabé zpracování vnitřku, třeba pořád používá ty americkou řadící páku pod volantem, atd. Myslím si, že Ford se rozhodně bude snažit víc zaměřit na značku Lincoln a snažit se prodávat sedany pod ním. Nicméně celkově se jak Ford tak GM zaměřilo na prodej dražších aut než na honění absolutních čísel a nutnost prodat co nejvíc aut. ( po prodeji Oplu nevím jestli budou vůebc 3. největší automobilkou)
GM boduje
car
| 6. 11. 2018
Jen k té Tesle..hodně lidí na ni nadává,vidí na ni všechno to nejhorší..ale to není chyba těch lidí.Vždyť kdo s ní jel, detailně ji zná nebo ji dokonce vlastní? Téměř nikdo z nás..a stejně jsou zde tací co vědí jak moc je špatná a nekvalitní.. Přitom všechny tyhle názory jsou od novinářů,moderátorů..a je jen na nich jak ovlivní stádo..kam je nasměruje..
Avatar - Barrichello
GM boduje
Barrichello
| 6. 11. 2018
Zajímavé že GM jo vid. V číně se těch Cadillaků prodává víc a více a nejsou to rozhodně jen Escalade a XT5, prodáv se dobře právě i CT6 a CTS atd.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

Kdo umí umí, kdo neumí čumí >:D

[odkaz]
[odkaz]

Data Maserati nemam, Alfa se tam pokud vím neprodává stějně jako Dodge a Chrysler. A Fordovi Lincoln evidentně nešlape tak jako GM Cadillac, a to nejen v číně

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku