Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

GM zpět v čele žebříčku největších automobilek světa

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
Toyota je díky březnovému zemětřesní v Japonsku až třetí největší automobilkou světa.

Koncern GM prodal k prvnímu letošnímu pololetí 4.536.000 aut, díky čemuž se stal opět největší automobilkou na světě. Druhý je s 4,13 miliony prodanými automobily Volkswagen, třetí s 3,71 miliony vozidel Toyota.

V druhém čtvrtletí letošního roku GM prodalo na domácím americkém trhu 669.065 aut. Nejúspěšnějším modelem koncernu byl pick-up Chevrolet Silverado, následovaný Chevroletem Cruze. Oba Chevrolety skončily v trojici nejprodávanějších vozidel na americkém trhu, předstihl je pouze pick-up Ford F-Series, který je dlouhodobě nejúspěšnějším autem v USA.

Čistý zisk koncernu GM v druhém čtvrtletí činil 2,5 miliardy dolarů, což odpovídá 1,54 dolaru na akcii. V druhém čtvrtletí roku 2010 byl čistý zisk GM 1,3 miliardy dolarů, respektive 85 centů na akcii. Obrat meziročně vzrostl z 6,2 miliardy dolarů na 39,4 miliardy dolarů.

Zisk před zdaněním a úroky dosáhl tří miliard dolarů, což je o miliardu více než loni. Nejvíce utržila americká divize GM – 2,2 miliardy dolarů meziročně + 0,6 miliardy dolarů), zisk před zdaněním a úroky evropské divize GM činil 100 milionů dolarů.

Aby tato rostoucí tendence GM vydržela, chystá koncern letos uvést na trh nové modely. Hlavní očekávání jsou v USA vkládány do sedanu Chevrolet Sonic, v Evropě do třetí generace MPV Opel/Vauxhall Zafira, prodeje v Číně má zase podpořit sedan Baojun 630.

S ohledem na současný vývoj průmyslu GM tvrdí, že jeho příjmy v druhém pololetí letošního roku budou o něco nižší než v tom prvním. Ve srovnání s rokem 2010 však má podle odhadů GM vydělat více.

Výsledky Toyoty ovlivnilo březnové zemětřesení a následná vlna tsunami, která zastavila výrobu v japonských továrnách tohoto výrobce. Podle analytiků je pravděpodobné, že Toyota bude třetí největší automobilkou i na konci roku. Koncern Volkswagen, který se do roku 2015 chce stát největším výrobcem aut na světě, si tak pravděpodobně svoji druhou pozici uhájí.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (12)
9. 8. 2011 10:00
Toyota
Pokud to zemětřesení zbrzdí Toyotu ještě trochu víc, přesviští je i Hyundai... Je čtvrtý a docela roste.
Avatar - Barrichello
9. 8. 2011 09:38
Re: Vítej zpět GM
rostly všechny tři koncerny, samozřejmě Chrysler jako nejmenší nejvíc...

A mohl by i víc, nebýt toho že nové/facelivtované modely 300/Charger a Town a Country se prodávaj hůř než loni.

Zas naopak výborně se daří Jeepu a RAM.
8. 8. 2011 13:07
Re: Vítej zpět GM
Barik už sem čísla dával. Nejsem si jist, jestli za všechny US značky (za Chrysler určitě) a jejich tržní podíl se zvyšoval.
8. 8. 2011 11:17
Re: Vítej zpět GM
No to by bylo, aby nebyli lepší než v krizi - po krizi by lepší musely být i prodeje Trabantů.

Jde o to jestli jdou nahoru alepoň stejně rychle jako roste celkový objem trhu.
8. 8. 2011 10:45
Re: Vítej zpět GM
Výpadek Toyoty samozřejmě uvolnil pozici v žebříčku, ale nelze před posunem US produkce zavírat oči. Po krizi, kdy situace nebyla růžová se zase začínají zvedat.