GM zpět v čele žebříčku největších automobilek světa
Koncern GM prodal k prvnímu letošnímu pololetí 4.536.000 aut, díky čemuž se stal opět největší automobilkou na světě. Druhý je s 4,13 miliony prodanými automobily Volkswagen, třetí s 3,71 miliony vozidel Toyota.
V druhém čtvrtletí letošního roku GM prodalo na domácím americkém trhu 669.065 aut. Nejúspěšnějším modelem koncernu byl pick-up Chevrolet Silverado, následovaný Chevroletem Cruze. Oba Chevrolety skončily v trojici nejprodávanějších vozidel na americkém trhu, předstihl je pouze pick-up Ford F-Series, který je dlouhodobě nejúspěšnějším autem v USA.
Čistý zisk koncernu GM v druhém čtvrtletí činil 2,5 miliardy dolarů, což odpovídá 1,54 dolaru na akcii. V druhém čtvrtletí roku 2010 byl čistý zisk GM 1,3 miliardy dolarů, respektive 85 centů na akcii. Obrat meziročně vzrostl z 6,2 miliardy dolarů na 39,4 miliardy dolarů.
Zisk před zdaněním a úroky dosáhl tří miliard dolarů, což je o miliardu více než loni. Nejvíce utržila americká divize GM – 2,2 miliardy dolarů meziročně + 0,6 miliardy dolarů), zisk před zdaněním a úroky evropské divize GM činil 100 milionů dolarů.
Aby tato rostoucí tendence GM vydržela, chystá koncern letos uvést na trh nové modely. Hlavní očekávání jsou v USA vkládány do sedanu Chevrolet Sonic, v Evropě do třetí generace MPV Opel/Vauxhall Zafira, prodeje v Číně má zase podpořit sedan Baojun 630.
S ohledem na současný vývoj průmyslu GM tvrdí, že jeho příjmy v druhém pololetí letošního roku budou o něco nižší než v tom prvním. Ve srovnání s rokem 2010 však má podle odhadů GM vydělat více.
Výsledky Toyoty ovlivnilo březnové zemětřesení a následná vlna tsunami, která zastavila výrobu v japonských továrnách tohoto výrobce. Podle analytiků je pravděpodobné, že Toyota bude třetí největší automobilkou i na konci roku. Koncern Volkswagen, který se do roku 2015 chce stát největším výrobcem aut na světě, si tak pravděpodobně svoji druhou pozici uhájí.