Google míří do elektronických systémů značek Hyundai a Kia

Automobilový koncern Hyundai, zastřešující stejnojmennou značku společně s výrobcem Kia v poslední době zintenzivňuje své aktivity v oblasti palubních systémů. Do tří let tu máme finální verzi Connectivity Conceptu, jenž by se mohl stát jedním z nejkomplexnějších propojení mezi mobilním telefonem, respektive řidičem a automobilem, teď tu ovšem máme další specialitu, která bude k mání mnohem dříve.
Hyundai a Kia se rozhodly vybavit své systémy Blue Link (Hyundai) a UVO (Kia) prostřednictvím rozhraní Application Program Interfaces (API) o aplikace firmy Google. Některá korejská auta tak začnou už od poloviny letošního roku ukazovat trasu prostřednictvím uživatelsky příjemnějších satelitních snímků z Google Maps a satelitní navigace budou také využívat webové vyhledávání Google například při zjišťování bodů zájmu a to včetně vyhledávání pomocí hlasu.
Prvním vozem, jenž tento systém použije, bude Kia Sorento modelového roku 2014, která se začne prodávat někdy v polovině letošního roku. To ovšem prozatím platí pouze pro americký trh, kde je infotainmentový systém pro automobily na pokročilejší úrovni, než v Evropě. Hyundai zatím premiéru Google aplikací ve svých vozech neupřesnil, víme ovšem, že se Kia UVO poprvé komplexně představí 10. ledna na Consumer Electronics Show (CES) v Las Vegas.