Greenpeace vs. Volkswagen: Jediové lobbují za nižší CO2

Původní spot propagoval nový americký Passat (NMS). Ekologická organizace Greenpeace je ovšem přesvědčena, že se německá automobilka nestará o snižování tolik probíraných emisí CO2, takže proti zlému a k Sithům zběhnuvšímu Darth Vaderovi postavila rytíře jeho bývalého řádu Jedi. A Epizoda II na sebe určitě nenechá dlouho čekat...
Podle Greenpeace je Volkswagen jádrem skupiny společností, která lobbuje proti novým zákonům. Ty si dávají za cíl snížit nejen zplodiny oxidu uhličitého, ale i spotřebu ropy. Měly by tak zabránit změně klimatu v Arktidě a tání tamějších ledovců. Nezapomínejme, že i v těchto chladných končinách se těží ropa. Evropští politici si dali za cíl redukovat emise CO2 v příštích devíti letech o 20-30 % oproti roku 1990.
Greenpeace tvrdí, že VW prodá jedno zelenější auto na patnáct nezelených. Navíc si za své modely šetrnější k životnímu prostředí nechá náležitě připlácet, dokonce daleko výše, než investoval do vývoje. Profituje tak na ekologicky smýšlejících motoristech. Nižší spotřeba by ale měla logicky šetřit peněženky majitelů.
Připomeňme, že největší evropský výrobce automobilů z německého Wolfsburgu vyvíjí elektromobily a plug-in hybridy, takže mu není ekologie tak úplně cizí. Pravda, elektrická energie sice nevzniká většinou nejčistší cestou, ale tradiční fosilní paliva, tedy benzin a nafta rovněž ne.