Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson Iron 883: Americký bavič

Jiří Baborský Jiří Baborský 21. 5. 2016
28
Zobrazit náhledy (28)
Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson Harley-Davidson
Jeden z nejdostupnějších a nejhravějších harleyů, Iron 883, je pro letošek hezčí – a hlavně pohodlnější.

Harley-Davidson je známý tím, že své motorky neustále po malých krůčcích vylepšuje, až je kolikrát celé přepracuje. Iron 883 z rodiny menších a cenově atraktivních sportsterů dostal nejen nové designové prvky jako černá frézovaná kola, ale především přeladěný podvozek s novou přední vidlicí. To pro zvýšení komfortu, který byl u původního modelu kritizován, byť nejde o cesťák, ale zábavnou „každodenní“ motorku do města a okolí. I takové Harley vyrábí, jen v rodině sportsterů jich napočítáme sedm ve dvou kubaturách. Testovaný iron patří k menším, jak napovídá číselné označení. Vzduchem chlazené dvouválcové véčko má objem 883 cm3.

Spojka zabírá sympaticky plynule, navzdory všelijaké pověsti H-D řadí převodovka přesně a nemáme problém rychle najít neutrál. Pozici za řídítky chvíli přicházíme na chuť, ale povedlo se. Sedíme s rukama nataženýma dopředu, vystrčeným zadkem a nohama spuštěnýma pod sebe, těžiště stroje leží nízko a přehazování motorky z jedné zatáčky do druhé jde v této poněkud „záchodové“ pozici snadno. Jen kdyby letošní nové sedlo tolik neklouzalo…

Původní iron byl kritizován za příliš tvrdý podvozek, a tak jsme se na měkčí odpružení vyloženě těšili. Pořád to není vzor plavnosti, na velkých výmolech si pěkně drcnete, ale zlepšení jsme pocítili okamžitě po rozjezdu a vítáme jej s otevřenou náručí. Iron je teď o třídu příjemnější parťák.

A jízdním vlastnostem nášup pohodlí neublížil. Nadále je to nesmírně hbitý stroj, se kterým je radost kličkovat městem i rychlými serpentinami. Na zatáčení s velkým úzkým předním kolem jsme si pár kilometrů zvykali, ale šlo to raz dva.

Na kdovíjaké dlouhé výletování to s ironem není, limitem budiž nádrž jen na 12,5 litru, slabší ochrana před větrem i lehká nejistota stroje nad 110

km/h. Do této rychlosti si ale užijete, což je ostatně poslání řady Sportster. Točivý moment má dvouválec posazený nízko, takže malý harley razantně vystřeluje z křižovatek a po městě působí dost sebevědomě. Od stovky výš už suverenita devítistovky trochu uvadá. Když ale motor podržíte v otáčkách, nuda s ním rozhodně není ani pak. A ať jedete jakkoli, spotřeba stejně vychází kolem pěti litrů, což je fajn. Pořizovací cena 266.000 Kč je na H-D nízká, ale o něco vyšší než u konkurentů.

Plusy

  • Zábavný motor
  • Obratnost podvozku
  • Nízká spotřeba

Minusy

  • Navzdory zlepšení pořád tvrdší podvozek
  • Kluzké sedlo
  • Brzdy vyžadují víc síly

Harley-Davidson Iron 883
Motor čtyřdobý vidlicový dvouválec
Chlazení vzduchem
Zdvihový objem (cm3) 883
Výkon (kW/ot. za min)neuvádí se
Točivý moment (N.m/ ot. za min) 71/3750
Převodovka, sek. převod 5stupňová manuální, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm)kotoučové s ABS 2x 300/260
Pneumatiky P a Z 100/90 B19 a 150/80 B16
Rozvor (mm) 1515
Výška sedla (mm) 775
Pohotovostní hmotnost (kg) 256
Objem nádrže (l) 12,5
Cena (Kč)265 968 (Přepočet z eur kurzem ČNB k 9. 5. 2016)

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku