Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Harley-Davidson Low Rider S: Jízda načerno

Jiří Baborský
Diskuze (1)
Rodina temných Harleyů S Series má nového člena. Petici za zákaz chromu nově podepsal nařachaný custom Low Rider S.

Designéři v Milwaukee se zase jednou ohlédli do minulosti – jak samotné značky Harley-Davidson, tak nezávislých úpravců motorek. Tak vznikl démonický custom, který vychází z modelu Dyna Low Rider, písmenko S mu ale dává zcela nový rozměr. Jistě myslíme i cenu 536 284 Kč, která je o dost vyšší než standardních 430 989 Kč a není zrovna nízká.

S touhle naturalistickou mašinou bez moderních elektronických příkras rozhodně nevyrazíte na dovču ve dvou a vlastně ani sólo s batůžkem to není úplně na cestu k moři. Tady jde ale úplně o něco jiného. O všudypřítomné emoce, hlasité bubnování mamutího dvouválce, o nadšení z každého kilometru nedělní vyjížďky a o chvíle, kdy zastavíte na kafe a kocháte se pohledem na minimalistický design a otevřené sání trčící z motoru.

Esko se vám jednoduše zavrtá hluboko pod kůži a nutí vás neustále o něm přemýšlet. Alespoň my to tak máme. A najednou nám dochází, že je to asi nejvyváženější harley poslední doby. Je v něm totiž vše podstatné. Do obratného základu řady Dyna se nastěhovalo největší americké srdce – dvouválec Screamin’ Eagle Twin Cam 110, což je v češtině 1,8 litru s krouťákem 156 N.m. Má nehorázný zátah odspodu a jako bonus nášup výkonu ve vyšších

otáčkách, což je kombinace, která nám náramně chutná. A spotřeba něco málo přes pět litrů je taky fajn.

Podvozek je tvrdý tak akorát, aby odfiltroval běžné nerovnosti a v zatáčkách se mu dalo plně důvěřovat. Celý tenhle stroj je výborně vybalancovaný, žádná vlastnost dramaticky nepřebíjí jinou, prostě se jedete vyvenčit a zatraceně si to užijete. Dokonce ani tradiční USA-pihy jako mdlé brzdy nebo nic moc řazení se nekonají.

Low Rider S vážně doporučujeme vyzkoušet, hlavně pak těm, kdo v souvislosti s HD bojují s předsudky. Tenhle custom překvapí. Jen to chce mít kačky navíc – půl milionu je hodně.

Plusy

  • Parádní motor
  • Obratný a komfortní podvozek
  • Démonický vzhled

Mínusy

  • Přístroje mimo zorné pole
  • Vysoká cena

Základní údaje
Motorčtyřdobý vidlicový dvouválec
Chlazenívzduchem
Zdvihový objem (cm3)1801
Výkon (kW/ot. za min)neuvádí se
Točivý moment (N.m/ot. za min)156/3500
Převodovkasek. převod 6° manuální, řemen
Startováníelektrické
Brzdy P/Z (mm)kotoučové s ABS 2x 300/292
Pneumatiky P a Z100/90 B19 a 160/70 B17
Rozvor (mm)1630
Výška sedla (mm)685 mm
Pohotovostní hmotnost (kg)305
Objem nádrže (l)17,8
Základní cena (Kč)536 284*
* Přepočet z eur kurzem ČNB k 19. 7. 2016

Konkurenti
Moto Guzzi Audace 1400454 990 Kč
Suzuki Intruder M1800R339 900 Kč
Victory Hammer 8-Ball440 900 Kč
Yamaha Vmax539 990 Kč

Jiří Baborský
Diskuze (1)
Avatar - CHerokee
1. 8. 2016 10:35
Dyna
Parádní stroj ve stylu Sons of Anarchy. 110 motor paráda - větší objem než většina dnešních evropských aut >:D . Velké plus dvoukotoučové brzdy vpředu.

A jinak k článku na Dyně se klidně k moři dojet dá. Sám mám Wide Glide...vzadu na blatníku udělaný držák na kabelu...před dvěma lety jsem byl na srazu v Biogradu... Harley není pro slabší kousky. ;-)