Harley-Davidson Low Rider S: Jízda načerno
Designéři v Milwaukee se zase jednou ohlédli do minulosti – jak samotné značky Harley-Davidson, tak nezávislých úpravců motorek. Tak vznikl démonický custom, který vychází z modelu Dyna Low Rider, písmenko S mu ale dává zcela nový rozměr. Jistě myslíme i cenu 536 284 Kč, která je o dost vyšší než standardních 430 989 Kč a není zrovna nízká.
S touhle naturalistickou mašinou bez moderních elektronických příkras rozhodně nevyrazíte na dovču ve dvou a vlastně ani sólo s batůžkem to není úplně na cestu k moři. Tady jde ale úplně o něco jiného. O všudypřítomné emoce, hlasité bubnování mamutího dvouválce, o nadšení z každého kilometru nedělní vyjížďky a o chvíle, kdy zastavíte na kafe a kocháte se pohledem na minimalistický design a otevřené sání trčící z motoru.
Esko se vám jednoduše zavrtá hluboko pod kůži a nutí vás neustále o něm přemýšlet. Alespoň my to tak máme. A najednou nám dochází, že je to asi nejvyváženější harley poslední doby. Je v něm totiž vše podstatné. Do obratného základu řady Dyna se nastěhovalo největší americké srdce – dvouválec Screamin’ Eagle Twin Cam 110, což je v češtině 1,8 litru s krouťákem 156 N.m. Má nehorázný zátah odspodu a jako bonus nášup výkonu ve vyšších
otáčkách, což je kombinace, která nám náramně chutná. A spotřeba něco málo přes pět litrů je taky fajn.
Podvozek je tvrdý tak akorát, aby odfiltroval běžné nerovnosti a v zatáčkách se mu dalo plně důvěřovat. Celý tenhle stroj je výborně vybalancovaný, žádná vlastnost dramaticky nepřebíjí jinou, prostě se jedete vyvenčit a zatraceně si to užijete. Dokonce ani tradiční USA-pihy jako mdlé brzdy nebo nic moc řazení se nekonají.
Low Rider S vážně doporučujeme vyzkoušet, hlavně pak těm, kdo v souvislosti s HD bojují s předsudky. Tenhle custom překvapí. Jen to chce mít kačky navíc – půl milionu je hodně.
Plusy
- Parádní motor
- Obratný a komfortní podvozek
- Démonický vzhled
Mínusy
- Přístroje mimo zorné pole
- Vysoká cena
Základní údaje | |
Motor | čtyřdobý vidlicový dvouválec |
Chlazení | vzduchem |
Zdvihový objem (cm3) | 1801 |
Výkon (kW/ot. za min) | neuvádí se |
Točivý moment (N.m/ot. za min) | 156/3500 |
Převodovka | sek. převod 6° manuální, řemen |
Startování | elektrické |
Brzdy P/Z (mm) | kotoučové s ABS 2x 300/292 |
Pneumatiky P a Z | 100/90 B19 a 160/70 B17 |
Rozvor (mm) | 1630 |
Výška sedla (mm) | 685 mm |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 305 |
Objem nádrže (l) | 17,8 |
Základní cena (Kč) | 536 284* |
* Přepočet z eur kurzem ČNB k 19. 7. 2016 |
Konkurenti | |
Moto Guzzi Audace 1400 | 454 990 Kč |
Suzuki Intruder M1800R | 339 900 Kč |
Victory Hammer 8-Ball | 440 900 Kč |
Yamaha Vmax | 539 990 Kč |