Už jsme si zvykli, že Čína v posledních letech formuje automobilový trh. Jenže to samé, zdá se, platí i pro motocykly.
Dnes už není nic výjimečného, že se automobilky ze všech koutů světa snaží udělat dojem na čínské zákazníky a přizpůsobují jim své produkty. Stejný postup se teď ale týká i výrobců motocyklů. A nemáme na mysli jen nějaké středně velké podniky, ale i věhlasná jména jako Harley-Davidson.
Kultovní americká společnost totiž tuto středu oznámila, že chce rozšířit své portfolio zákazníků a stát se globálnějším brandem. Právě proto chce vytvořit „malou a cenově dostupnou“ motorku speciálně pro čínské zákazníky.
Nový produkt se oproti současné filosofii značky bude lišit v několika ohledech. Prvně půjde o motocykl s objemem motoru 338 ccm, tedy nejmenším pohonem vůbec. Navíc stroj vznikne ve spolupráci s tamní společností Qianjiang Motorcycle Company Limited.
Američané však přesvědčují zákazníky, že půjde o mašinu, na kterou jsme od Harley-Davidson zvyklí. Firma se zavázala, že bude dodržovat své přísné standardy kvality a zkušební procesy, jako je tomu jinde ve světě.
Další podrobnosti o novince zůstávají zatím tajemstvím. Víme ještě to, že motocykl se má na čínských cestách objevit nejpozději na konci roku 2020. Krátce poté dorazí také na další asijské trhy.
„Harley-Davidson byla vždy inspirující značka. Náš plán More Roads je o tom, abychom naši značku přinesli více lidem, na více míst, vícero způsoby,“ vysvětluje kroky Matt Levatich, generální ředitel Harley-Davidson. Americká značka se snaží rozšířit pole působnosti různými způsoby. Vyjma nových trhů chce oslovit nové zákazníky také nabídkou elektrických motorek.