Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hasiči dostali speciální Hilux 6x6 pro boj s požáry elektromobilů

Ondřej Mára Ondřej Mára 30. 11. 2020 • 00:05
52
12
Zobrazit náhledy (52)
Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6 Toyota Hilux 6x6

Základem nového hasičského speciálu, určeného pro zásahy u požárů elektromobilů, v garážích a v těžce přístupném terénu, se stala česká přestavba Toyoty Hilux s pohonem 6x6.

Po čtyřnápravovém speciálu pro závodní hasiče Škoda Auto se společnost KOBIT – THZ pochlubila dalším nevšedním speciálem. Tentokrát se jedná o speciální hasičský vůz RZA na platformě Toyoty Hilux 6x6, který je určený pro hašení elektromobilů, zásahy ve špatně přístupném terénu a zásahy v prostorách s omezenou výškou do 185 cm, kam se běžná zásahová vozidla nedostanou.

Za zmínku přitom stojí, že i samotný třínápravový podvozek dodává česká společnost Dajbych. Ta se inspirovala vyšší poptávkou po podobných strojích v zahraničí, kde pro mnohé uživatele řeší nedostatečný prostor a užitečné zatížení pick-upů s klasickým pohonem 4x4. Své využití přitom pick-upy s pohonem 6x6 často nalézají právě ve službách záchranných či bezpečnostních složek.

Každá přestavba Hiluxu 6x6 je realizována podle individuálních potřeb zákazníka, což platí i pro volbu kabiny (Single/Double Cab). Každý vůz má však evropskou homologaci s Euro 6. Mezi přednosti Hiluxu 6x6 pak patří zvýšená nosnost až na 3 tuny, prodloužení podvozku o 1230 mm i zvýšená trakce díky šesti hnaným kolům.

Samotný rám vozu má speciální konstrukci ze čtyř trubkových profilů s vysokou tuhostí. Převodovka je nově vyvinutá se dvěma kardany k zadním nápravám se samosvorným diferenciálem a uzávěrkou. Obě zadní nápravy mají uzavíratelný nápravový diferenciál a uzavíratelný může být i diferenciál přední. Hilux tak umožňuje pohon v režimu 6x4, 6x6 a 6x6 s redukcí.

Kvůli zvýšení nosnosti došlo k úpravám ramen i prvků předních kol, zadní tuhé nápravy byly použity z Toyoty Hilux. Podvozek je vybavený vzduchově nastavitelným systémem se snímáním zatížení zadních náprav. Ty jsou navíc obě vybaveny stabilizátorem a nechybí ani kotoučové brzdy. Pod kapotou Hiluxu 6x6 může být uložen jak standardní turbodieselový motor 2,4 D s nejvyšším výkonem 110 kW a točivým momentem 400 N.m, tak čtyřllitrový atmosférický benzínový šestiválec o výkonu 167 kW.

Vpředu je Hilux 6x6 vybaven pevnostním nárazníkem s výraznou ochranou podvozku, do něhož je integrován naviják. V masce je pak kromě majáků umístěn i senzor infračervené kamery.

Kabina je čtyřdveřová a na její střeše si můžeme všimnout masivního nosiče s integrovanými výstražnými světly. Za kabinou je pak speciální nástavba pro hasiče, která obsahuje vybavení pro širokou škálu zásahů. Pro zásahy u hořících elektromobilů však bude důležitý především vysokotlaký hasící systém CCS Cobra, který by měl umožnit rychlé a efektivní hašení trakčních akumulátorů.

Vzhledem k vysoké účinnosti tohoto systému však může být vůz využit i pro jiné zásahy. Kromě toho je navíc vybaven širokou škálou akumulátorového vyprošťovacího nářadí, přetlakovými hadicemi, detekční technikou a předepsanou výbavou pro RZA (Rychlý Zásahový Automobil).

Související články

Témata
1. 12. 2020 06:08
Re: cajk
No a tento blud to budeš omieľať do nekonečna. Ja som zažil požiar auta 3 krát. Jedno bolo naftové A3 pri druhé benzínový Yaris. Oba pri pomerne ľahkej nehode,kde sa požiar začal šíriť z motorového priestoru. No a nám zhorel náklaďák kvôli netesnosti v palivovom systéme, kde sa nafta dostala na výfukové potrubie.
Zapáliť benzín v nádrži je dosť zložité preto sa protipožiarna ochrana rieši len ventilom, ktorý ma zabrániť dostať sa ohňu do nádrže cez potrubie.
Dávnejšie som videl diel boričov mýtov, kde skúšali zapáliť benzín v nádrži streľbou. Klasickým strelivom neuspeli. A hneď sa im im to nepodarilo ani tracerom, ktorý po priestrele nádrže zapálil suchú trávu za autom.
Avatar - Blue Sun
30. 11. 2020 21:48
Re: cajk
Jo jo, ony ty diesely vůbec, ale vůbec nikdy nehořely... Hochu, ty jsi už vážně marný případ.
Avatar - mariov8
30. 11. 2020 18:09
Re: Dostali?
Ty jsi nikdy v podzemních nebo nadzemních garážích nebyl, viď. :-[]
30. 11. 2020 17:09
Re: Dostali?
Nojo, jenze velke mnozstvi podzemnich garazi ma docela uzke vjezdy/vyjezdy a casto do ostrych zatacek, kde ma problem se vejit normalni dlouhej kombik, natoz 6,5 metru dlouhe. Napad to je dobry, ale ne vsude to pujde pouzit.
Avatar - WinDiesel
30. 11. 2020 17:00
Re: cajk
Leda tak benzín kámo, tomu stačí jiskra a už to hoří, už to bouuchá ...
Nafta sama od sebe nevzplane. Ale o tom asi nevzdělanci jako ty neví ...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud