Historie crash-testů: Smart proti zdi
Posádka Smartu ForTwo je chráněna navenek viditelným prostorovým rámem, výrobcem nazývaným Tridion. Smart tento rám vyrobený z vysokopevnostní oceli připodobňuje ke skořápce ořechu.
Test Fifth Gearu dokazuje, že prostorový rám Tridion svoji práci odvádí dobře. Po nárazu totiž většina karoserie zůstala neporušena. Problémem jsou však minimální deformační zóny auta, které by zmařily pohybovou energii při nehodě. Jak je ve snímku vidět, posádka by si z nehody odnesla těžká poranění nohou a patrně také určitá vnitřní zranění zapříčiněná velkým přetížením.
Britští moderátoři poté provedli stejný test s Opelem (Vauxhallem) Corsa B, aby demonstrovali rozdíly mezi minivozem a malým autem. Jak je na první pohled patrné, interiér Smartu byl nárazem poškozen masivněji než vnitřek Corsy.
První generace Smartu ForTwo dostala v roce 2000 při nárazových zkouškách Euro NCAP tři hvězdičky, což v té době bylo slušné hodnocení. Holeň řidiče však při nárazu udeřila do nosníku vedoucí po celé šířce vozu, což vedlo k vysokému zatížení této partie.
Dobře byla v testech Euro NCAP hodnocena ochrana Smartu při bočním nárazu. Tu totiž zvyšovala dvojitá podlaha, díky které cestující seděli asi o 150 mm výše než v běžném automobilu. Případný náraz jiného vozu tak směřoval do pevného prahu vozu.