Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hledáte nevšední limuzínu? V USA se bude dražit prodloužené Ferrari 400i

Ondřej Mára Ondřej Mára 29. 1. 2022 • 13:24
15
Zobrazit náhledy (15)
Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine Ferrari 400i Limousine

Pod kapotou šestimístného Ferrari zůstal 4,8litrový atmosférický dvanáctiválec.

Aukční dům Barrett-Jackson mívá ve své nabídce různé druhy automobilů – od historických skvostů, přes vozy se zajímavou minulostí až po moderní vzácné stroje. Na připravované aukci ve Scottsdale, která proběhne již 30. ledna, však nabídne něco opravdu velmi neobvyklého.

Řeč je o limuzíně, která vznikla z Ferrari 400i - tedy GT s konfigurací 2+2, motorem umístěným vepředu a vyráběným mezi lety 1979 až 1985. Model 400i přitom v historii automobilky nevyniká ničím až tak zajímavým, tedy snad jen s výjimkou toho, že jako jeden z prvních nabízel volitelně i automatickou převodovku.

Její přítomnost by sice mohla vyvolávat dojem, že byl vůz navrhován s ohledem a americký trh, tam se však oficiálně nikdy nedovážel. V rámci tzv. šedého dovozu se však přeci jen do USA pár kousků dostalo, což z modelu může dělat sběratelsky zajímavý artikl.

Tento konkrétní kousek, předělaný na limuzínu, však zůstává celkem tajemným. Podle informací vypátraných kolegy z CarScoops měl naposledy změnit majitele během on-line aukce v listopadu loňského roku, kdy se cena měla pohybovat okolo 20.000 dolarů (cca 439.000 Kč). U aktuální aukce bohužel neznáme ani vyvolávací částku.

Vůz by přitom měl mít navzdory přestavbě řadu původních komponent, včetně pohonného ústrojí, a od výroby měl ujet zhruba jen 24.000 kilometrů. Předchozí majitel měl navíc zajistit kontrolu a zesílení svařované konstrukce, díky čemuž by měl vůz zvládnout ještě mnoho let provozu.

Pod kapotou poněkud bizarní kreace je pak stále uložen 4,8litrový atmosférický motor V12, který v době výroby posílal přes automatickou převodovku na zadní kola asi 228-232 kW (cca 310-315 k). Je však otázkou, kolik koní už z motoru odcválalo a jak se prodloužená karoserie podepsala na dynamice.

Snímky z kabiny pak ukazují kromě předních dvou sedadel ještě čtyři samostatná křesla v zadní části, která jsou nasměrována proti sobě. Nechybí dvoubarevné kožené čalounění, stylové osvětlení nebo stropní konzole, obsahující pravděpodobně i dvojici výklopných displejů.

Související články

Témata
Články odjinud