Holden testuje Chevrolet Malibu 2013
General Motors pověřil svojí australskou filiálku Holden, aby naladil osmou generaci Chevroletu Malibu pro exportní trhy. Tento americký sedan střední třídy s délkou 4859 mm se má stát globálním modelem.
Nová generace Malibu, která se stane rovněž nástupcem Chevroletu Epica, se začne prodávat jako modelový rok 2013. Nejprve se nového Malibu dočkají v Jižní Koreji, kde bude jeho prodej zahájen letos na podzim. Na konci roku bude následovat čínský trh, na počátku roku 2012 pak USA. V Austrálii, kde se vůz bude prodávat jako Holden Malibu, začne prodej na konci roku 2012.
Holden vůz nastavuje ve svém testovacím středisku Lang Lang Proving Ground ve státě Victoria, další testy probíhají na okolních veřejných silnicích. Malibu na přiložených snímcích je mimochodem zachyceno při jízdě na pobřeží australského ostrova Phillip Island.
Vývoj Chevroletu pod hlavičkou Holdenu je součástí plánů koncernu General Motors na sdílení práce. Na budoucích automobilech tohoto koncernu mají podle této strategie pracovat lidé z celého světa.
Mezi další rebrandované Chevrolety na australském trhu patří Holden Barina Spark (Chevrolet Spark) či Holden Barina (Chevrolet Aveo, dříve minulá generace Opelu Corsa). Naopak Holden Commodore se na vybraných asijských trzích prodává jako Chevrolet Caprice.
Od letošního roku se u protinožců prodává Holden Cruze. Pro něj má Holden chystat ostrou verzi SS, pod jehož kapotou by měl pracovat přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru s výkonem 132 kW. Některé zdroje uvádějí, že se možná objeví i verze s motorem 2,0 Turbo DI s 213 kW, který měl pod kapotou koncept Opel GTC Paris na loňském pařížském autosalonu.
Osmá generace Chevroletu Malibu se představila na letošním šanghajském autosalonu. Automobil dostane v budoucnu deset motorů, Chevrolet v Šanghaji představil pět z nich.
V Evropě se dočkáme motoru 1,6 Turbo, známého již z Opelu Insignia, kde dosahuje 132 kW. Kromě toho se na trzích EU budou samozřejmě nabízet turbodiesely, Malibu pravděpodobně dostane nový 2,0 VCDi (96 a 120 kW), který se dodává do MPV Orlando.
Pro USA bude určen 2,5litrový čtyřválec (141 kW) a hybridní 2,4 Ecotec DI (132 kW) se šestistupňovou automatickou převodovku a systémem eAssist, který přidá 11 kW. Ten bude v segmentu střední a vyšší střední třídy nejúspornějším modelem v dosavadní historii Chevroletu.
Čínský trh dostane přímovstřikové agregáty 2,0 SIDI a 2,4 SIDI, oba standardně s automatickou převodovkou.