Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden VE Ute: tak trochu jiné pickupy

Aleš Jungmann Aleš Jungmann 23. 8. 2007 • 06:55
27
26
Zobrazit náhledy (27)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
V Melbourne byla představena nová řada pickupů se sportovním šmrncem VE Ute.

Holden vypustil do světa u protinožců dlouho očekávanou řadu VE Ute. Jejími členy jsou modely VE Omega, SV6, SS a SS V. VE Ute sdílí hodně součástí s modelem Holden VE Commodore, který je v současnosti nejprodávanějším vozem australské automobilky. Na jiných trzích jej v mírně pozměněné formě můžeme koupit pod jménem Vauxhall VXR8 (VB) nebo Pontiac G8 (USA).

Automobily z řady VE Ute nejsou žádným drobečky, VE Omega je z modelů největší s délkou 5055 mm, šířkou 1899 mm a výškou 1497 mm. VE Omega se ovšem drží nejvíce při zemi když nabízí „pouze“ agregát V6 Alloytec, který je ve spojení s automatickou čtyřstupňovou převodovkou nastaven na nejvyšší výkon 180 kW při 6000 ot./min. a točivý moment 330 Nm při 2600 ot./min. Pro zastánce klasické šestistupňové ručně řazené převodovky je šestiválec, tentokráte s označením High Output Alloytec, naladěn na 195 kW při 6500 ot./min. a podává nejvyšší točivý moment 340 Nm taktéž při 2600 ot./min. Model SV6 je tímto agregátem poháněn také, nabízí ale navíc sportovní balíček, jehož součástí je i sportovně naladěný podvozek.

Modely SS a SS V jsou poháněny novým osmiválcovým motorem od GM. Jedná se o Gen IV 6.0 l V8 s nejvyšším výkonem 270 kW při 5700 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 530 Nm vrcholícím při 4400 ot./min. SS V oproti klasickému SS nabízí například lepší 150 Wattové audio či 19“ kola z lehkých slitin. Agregáty se spokojí s benziny s oktanovým číslem 91, doporučován je ale benzin s oktanovým číslem 95 a vyšší.

Chris Gubbey, prezident společnosti Holden, vidí v modelech s označením Ute ikonu australského automobilismu a kultury jako takové. Verze pickupů Ute mají za sebou šedesátiletou historii a Holden se jí snaží udržet...a vzhledem k tomu, že vozy Ute jsou v Austrálii velmi oblíbené to není moc velký problém. Gubbley dodává: „Vývoj vozů Ute říká hodně o Austrálii samotné. Dnešní vozy Ute jsou o velké dřině, poctivé práci a užívání si aktivního přístupu k životu“.

K dostání bude VE Ute pouze na domácím trhu a to za cenu od 30.990 AUD (platí pro nejlevnější model z řady - Omega), což je přibližně 515.000,- Kč.

Související články

Témata
Avatar - CountachSV
24. 8. 2007 11:43
Re: šikovný australáci
austrálie je mi zase o něco sympatičtější :)))
offtopic: co tam děláš, jestli to není tajemství?
jinak holdeny sou mi blízký už tím opeláckým základem někerých modelů.
Avatar - Garfielld
24. 8. 2007 02:11
Re: Jak je to doopravdy...
no a?
Avatar - Dragon.001
23. 8. 2007 16:33
Jak je to doopravdy...
Takž koukám že tu všichni vychvalujete Australany, ále nejlíž pravdě je "neregistrovaný leon", když mluví o Astře.

Ono to je totiž postavené z OPELU OMEGA Caravan. Má jen oddělený vršek zadní části, přepracované dveře a pozměněné detaily.

Kdo nevěří ať sem běží!!

[odkaz]

:yes: :yes: :yes: GO! OPEL GO! :yes: :yes: :yes:
23. 8. 2007 13:39
Pecka
Sakra, to bych bral hned ikdyz to neni zadna masirka.Je to proste cool :yes: :yes: :yes: :yes:
23. 8. 2007 13:03
Re: zbesile a uzitkove
jj, ty tam toho maj
Články odjinud