Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda Accord 2,0i VTEC ES

Nový Accord - horkou novinku tohoto podzimu se nám na stránky AUTO.CZ podařilo dostat jako první formou testu. Představovačka bude netradičně následovat až o něco později.

Testovaný Accord 2,0i ES (cena 779.000,- Kč) byl vybaven moderním zážehovým motorem 2,0 s proměnným časováním ventilů VTEC. Výbava s označením ES znamená u Hondy Accord překvapivě dost. Příkladem je automatická klimatizace s přímou volbou stupňů celsia, která většinou bývá u jiných značek za příplatek. Také sériová montáž bočních airbagů zaslouží pochvalu. Další prvky výbavy ES jsou následující: ABS, posilovač řízení, el. ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, mlhová světla, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér + alarm, el. ovládaná boční okna a střešní okno, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, bederní opěrka u řidiče, tempomat, disky z lehkých slitin a značkové autorádio BOSE s pěti reproduktory.

Interiér v černo-žlutém provedení (viz foto) je kvalitně zpracován, přední sedadla se zabudovanými bočními airbagy mají výborné boční vedení. Volant by mohl mít silnější věnec a menší průměr. Prostor vzadu se oproti předchozímu Accordu zvětšil - sedadla již nejsou nepřirozeně propadlá. Potěšitelná je přítomnost tří tříbodových pásů na zadních sedadlech, pro změnu však zcela chybí opěrka hlavy (!) pro prostředního pasažéra. Zavazadlový prostor má průměrnou velikost 427 litrů. Navíc u víka chybí vnitřní madlo pro uzavření, takže je nutno při zavírání prsty "utřít" špínu na víku.

Co však u nového Accordu nadchne je jízda. Výborné jsou jízdní vlastnosti dobře skloubené s výkonným dvoulitrem (výkon 108 kW/6000 ot/min) se sportovním zvukem. Odhlučnění je na výborné úrovni - k uším posádky proniká takříkajíc jen to "dobré". V nižších otáčkách je přes proměnné časování ventilů tah motoru mírně váhavý. Po překonání třech tisíc otáček za minutu přichází pravý požitek z jízdy. Díky již zmíněnému dobrému odhlučnění není problém udržovat otáčky mezi třemi a pěti tisíci otáček. Jízda se poté stává zážitkem. Spojka je sportovně tuhá, na delší trasu bych ji však přivítal měkčí. Řazení je přesné, překvapením je však síla, kterou je nutno vynaložit pro přesun páky z jednoho rychlostního stupně na druhý. Je však možné, že po najetí pár tisíc km dojde k "rozhýbání" a bude vše v pořádku. A ještě jedna věc při jízdě s Accordem zaujala - vynikající trakce. Ani při razantním rozjezdu nedocházelo k přílišnému prokuzu kol.

Vnější design nového Accordu považuji za velmi zdařilý. Pozitivní je odklon od extrémního zakulacování karosérií k propracované kombinaci křivek a hran.

Nový Accord je až na pár drobností velmi vyváženým vozem s kvalitní technikou i designem. Myslím, že je vcelku chybou, že Accord chybí v nominaci na .

Cena základní sestavy 779 000 Kč
Cena testované sestavy 779 000 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 108 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 184 / 4800 - 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.4 / 6.9 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 427 / 0
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1363 / 423
Rozměr pneu: 195
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4595
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1430
d) rozvor (mm): 2670
e) rozchod vpředu (mm): 1495
f) rozchod vzadu (mm): 1504
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 600 / 820
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 930
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1400
místo vzadu pod předním sedadlem: ano