Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord 2011: Inovovaný vzhled, podvozek a úspornější motory

Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
Honda Accord
6 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (53)
Na Ženevském autosalonu Honda představí modernizovaný Accord pro Evropu. Nelekejte se, žádné radikální změny vizáže se nechystají.

V Evropě se aktuální osmá generace sedanů a kombi Accord prodává necelé tři roky, čas na revizi tedy dozrál. Dotkla se jak vnějšího vzhledu, tak i interiéru, hlavní změny se odehrály na podvozku a motorech, které konzumují méně paliva.

Zvenčí se nové modely od starých liší jen minimálně. Originální tvar masky chladiče zůstal, v jejím středu ale najdeme jen dvě žebra místo tří. Z předních světel zmizely oranžové kryty ukazatelů směru, nový tvar mají mlhovky. Xenonové výbojky jsou vybaveny natáčecí funkcí a umí svou intenzitu zvyšovat, či snižovat v závislosti na tom, zda v protisměru jede jiné vozidlo. Změnily se také spodní hrany obou nárazníků a grafika koncových světel, která září chromovým efektem.

Potahy sedadel a obklady dveří jsou z nových materiálů. Sportovnější Type S má horní část palubní desky v tmavším odstínu, sedadla částečně čalouněná kůží a hliníkové prvky ve středu volantu a hlavici řadicí páky. Rovněž tlačítko parkovací brzdy se leskne tímto kovem. Přístroje eska mají červené podsvícení místo modrého u ostatních verzí. Interiér je lépe odhlučněn díky nové izolační pěně.

Revizí prošel také podvozek. Změnila se charakteristika tlumičů, které jsou nyní účinnější při různých jízdních podmínkách, byla také zvýšena stabilita při vyšších rychlostech. Detaily si bohužel zatím Honda nechává pro sebe.

Naftový motor 2,2i-DTEC poskytuje sice stejný výkon 110 kW (150 k) jako dosud, ale byly u něj minimalizovány vnitřní třecí ztráty. Díky aerodynamickým modifikacím na předním nárazníku a podvozku je s ním vůz úspornější. Honda zatím udává jen přesné hodnoty emisí CO2, které jsou u sedanu se šestistupňovou manuální převodovkou 138 g/km, klesly tedy o 9 g/km. Provedení se samočinnou skříní, která také pracuje s nižším vnitřním třením, vypouští dokonce o 11 g/km oxidu uhličitého méně než předchůdce (143 místo 154). Emise se snížily rovněž u zážehového motoru 2,0i-VTEC, a to ze 168 na 159 g/km.

Honda přiveze inovovaný Accord do Ženevy, evropský prodej sedanů a kombi střední třídy začne v dubnu. Ceny, ani podrobnější specifikace nového modelu dosud nejsou známy.

Za poslední tři roky si u nás Hondu Accord vybralo celkem 438 zákazníků. V roce 2008 jich bylo 151, předloni dokonce 207, v uplynulých dvanácti měsících ale odbyt klesl na pouhých 80 aut.

Vstoupit do diskuze (53)