Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord 2011: Inovovaný vzhled, podvozek a úspornější motory

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 27. 1. 2011 • 14:22
6
53
Zobrazit náhledy (6)
Honda Accord
Na Ženevském autosalonu Honda představí modernizovaný Accord pro Evropu. Nelekejte se, žádné radikální změny vizáže se nechystají.

V Evropě se aktuální osmá generace sedanů a kombi Accord prodává necelé tři roky, čas na revizi tedy dozrál. Dotkla se jak vnějšího vzhledu, tak i interiéru, hlavní změny se odehrály na podvozku a motorech, které konzumují méně paliva.

Zvenčí se nové modely od starých liší jen minimálně. Originální tvar masky chladiče zůstal, v jejím středu ale najdeme jen dvě žebra místo tří. Z předních světel zmizely oranžové kryty ukazatelů směru, nový tvar mají mlhovky. Xenonové výbojky jsou vybaveny natáčecí funkcí a umí svou intenzitu zvyšovat, či snižovat v závislosti na tom, zda v protisměru jede jiné vozidlo. Změnily se také spodní hrany obou nárazníků a grafika koncových světel, která září chromovým efektem.

Potahy sedadel a obklady dveří jsou z nových materiálů. Sportovnější Type S má horní část palubní desky v tmavším odstínu, sedadla částečně čalouněná kůží a hliníkové prvky ve středu volantu a hlavici řadicí páky. Rovněž tlačítko parkovací brzdy se leskne tímto kovem. Přístroje eska mají červené podsvícení místo modrého u ostatních verzí. Interiér je lépe odhlučněn díky nové izolační pěně.

Revizí prošel také podvozek. Změnila se charakteristika tlumičů, které jsou nyní účinnější při různých jízdních podmínkách, byla také zvýšena stabilita při vyšších rychlostech. Detaily si bohužel zatím Honda nechává pro sebe.

Naftový motor 2,2i-DTEC poskytuje sice stejný výkon 110 kW (150 k) jako dosud, ale byly u něj minimalizovány vnitřní třecí ztráty. Díky aerodynamickým modifikacím na předním nárazníku a podvozku je s ním vůz úspornější. Honda zatím udává jen přesné hodnoty emisí CO2, které jsou u sedanu se šestistupňovou manuální převodovkou 138 g/km, klesly tedy o 9 g/km. Provedení se samočinnou skříní, která také pracuje s nižším vnitřním třením, vypouští dokonce o 11 g/km oxidu uhličitého méně než předchůdce (143 místo 154). Emise se snížily rovněž u zážehového motoru 2,0i-VTEC, a to ze 168 na 159 g/km.

Honda přiveze inovovaný Accord do Ženevy, evropský prodej sedanů a kombi střední třídy začne v dubnu. Ceny, ani podrobnější specifikace nového modelu dosud nejsou známy.

Za poslední tři roky si u nás Hondu Accord vybralo celkem 438 zákazníků. V roce 2008 jich bylo 151, předloni dokonce 207, v uplynulých dvanácti měsících ale odbyt klesl na pouhých 80 aut.

Témata
Avatar - white label
30. 1. 2011 23:07
Re: Tak, jako ve většině případů
Nechcu vám dělat "třetího", ale ty chromované pruhy tam jsou pořád čtyři, jen se malinko změnilo jejich rozmístění. Ten první od vrchu teď začíná kousek níž od spodní hrany kapoty, takže oba prostřední jsou teď dělené logem na masce...
To novější rozmístění mi přijde opticky vhodnější...
Avatar - King
30. 1. 2011 16:29
Re: Tak, jako ve většině případů
Pardon, že zpochybňuji tvé pozorovací schopnosti, ale na masce naopak jeden pruh chromu ubyl. ;-) A autu ta změna prospěla, na rozdíl od řady předešlých faceliftů. :-) :yes:
29. 1. 2011 15:11
Re: AKORDEON
na toto co si vylucil zo seba je uz aj zbytocne pisat.. Smejeme sa tu vsetci z toho >:D >:D >:D

ale len jedna vec: skus sa povozit v tom "apostolovi:-D" 3er a accorde. A potom tu skus nieco hodnotnejsie napisat.
Avatar - King
28. 1. 2011 13:17
Re: 2.0 ivtec
Už jsem chtěl dát k dobru své vousatější dojmy z prvního svezení, ale o dvoulitru toho tam moc není - [odkaz] .

Co se týče odhlučnění interiéru, výrazně lepší je izolace podběhů kol, takže už není tolik slyšet valivý hluk a cinkání kamínků. Že jsou další prostory pro zlepšení ale ukazuje, jakým směrem se ubírá facelift. ;-) Hluk od zrcátek a bočních oken je malinko lepší, rozdíl je to ale malý, 7G bylo v tomhle ohledu opravdu dobré. Možná je to dáno lepším odhlučněním všeho ostatního, ale motor je v kabině 8G slyšet naopak o trochu víc.

Jízdní vlastnosti jsou o obrovský kus lepší -menší nedotáčivost, lepší stabilita v zatáčkách, přesnější řízení. Současně je Accord komfortnější, tlumení rázů je o trochu lepší.

Motor má šestikvalt, takže ačkoli Accord 8G přibral, dynamika auta je +- stejná. není to na závodění, ale na běžné ježdění bez problémů.
28. 1. 2011 13:16
Re: AKORDEON
mala paralela medzi prispievovatelom s 3 pismenkami a tymto testom (hladat uz aj v nadpise)

[odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku