Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord 2011: S novou tváří a menší spotřebou, ale pouze pro Američany

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 30. 6. 2010 • 08:45
26
18
Zobrazit náhledy (26)
Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord Honda Accord
Honda Accord osmé generace prošla modernizací vzhledu i techniky. Ovšem ta americká, prodávaná za oceánem ve verzích sedan a kupé.

Jak je dostatečně známé, americké Accordy se vzhledově značně liší od těch, které známe v Evropě. Koneckonců se také v USA vyrábějí. Aktuální generace přišla na trh před třemi lety, nyní tedy dozrál čas na přepudrování vrásek a změny pod kapotou, které se dotkly hlavně nižší spotřeby.

Základem nabídky motorů je čtyřválec i-VTEC objemu 2,4 litru s výkonem 132 kW (179 k), který doplňuje silnější agregát obdobné konfigurace s rozvodem DOHC a šestnáctiventilovou technikou. Ten poskytuje 142 kW (193 k). Vrchol představuje 3,5litrový vidlicový šestiválec taktéž se čtyřmi ventily na válec, ale rozvodem OHC a 202 kW (274 k). Ten disponuje samočinným vypínáním válců VCM (Variable Cylinder Management), které je jich schopno vyřadit z činnosti až polovinu.

Sedan Accord se čtyřválcovým agregátem a samočinnou převodovkou spotřebuje dle metodiky EPA ve městě 10,2 l, na dálnici pak 6,9 l/100 km, což je o 1, respektive 0,7 l méně než dříve. Taktéž čtyřdveřová verze se šestiválcem žádá 12,4, respektive 7,8 l/100 km. Konzumace benzinu se snížila na dálnici o 0,3 l. Upraveno bylo sání i výfukový systém, křivka točivého momentu je tak plošší v malých a středních otáčkách.

Čtyřválce jsou standardně vybaveny pětistupňovými přímo řazenými převodovkami. Samočinné se stejným počtem rychlostí jsou za příplatek, šestiválce je mají již v základu. Výjimku představuje kupé Accord EX-L V6, které má šestistupňový manuál. Zavěšení se nezměnilo, vpředu je lichoběžníková náprava, vzadu víceprvková. Kola jsou pro sedany šestnáctipalcová ocelová, nabídka obsahuje pochopitelně také litá, buď stejně velká, nebo o palec větší. Kupé mají sedmnácti- a osmnáctipalcové ráfky.

Exteriér byl modifikován u obou karosářských variant zejména vpředu, nové jsou masky chladiče, které již nemají chromované orámování, ale jeden široký pás z tohoto kovu pod spodní hranou víka kapoty, Úpravami prošly přední nárazníky, koncová světla jsou u čtyřdveřových verzí opticky propojena podélnými pásy s prostorem pro registrační značku, u kupé změnila grafiku a ve spodní části i tvar.

V interiérech najdeme jiné čalounění i grafiku přístrojů. Ovladače klimatizace byly přesunuty blíže k řidiči, méně používaná tlačítka naopak dále od něj. Výbavy pro sedan rozšířila specifikace SE s elektricky nastavitelnou řidičovou bederní opěrkou a koženými vyhřívanými sedadly, stejným materiálem je čalouněn i volant. Další stupně nabízejí USB rozhraní pro audio, Bluetooth, parkovací kameru, řidičovo sedadlo s pamětí, či firemní navigaci s osmipalcovým dotykovým displejem.

Všechny systémy pro přehrávání hudby (jsou celkem tři) podporují formáty MP3 a WMA a mají AUX vstup. Samozřejmostí je RDS a ovládání na volantu, vyšší výbavy mají šestidiskový měnič, sedm reproduktorů a subwoofer.

Americké Accordy se vyrábějí v továrnách v Marysville (stát Ohio) a Lincolnu (Alabama). Zámořští zákazníci se jich dočkají v polovině srpna letošního roku. Modernizace se nedotkla verze Crosstour. Kříženec MPV a SUV, který s Accordem sdílí platformu, byl představen teprve loni na podzim.

Témata
Avatar - gld
1. 7. 2010 16:20
Re: Modrá není dobrá
zo zadnou časťou sa mohli viac vyhrať, predsa len je to kupátko :-)

inak škoda ďalšej hračky, ktorej sa európa nedočká
Avatar - Slavek-TDM
1. 7. 2010 13:04
Re: Spotreba?
Ano, Honda sice ma 2.2CR, ale ne v USA...
Avatar - King
1. 7. 2010 11:48
Re: ehm??
To je skutečně otázka vkusu, když se dívám na CR-V [odkaz] , nemá to náhodou Cayenne dost podobně? ;-) [odkaz] . CR-V je určitě kontroverzní, ale řici, že je nevkusné, to chce velkou kuráž. :-!
Avatar - King
1. 7. 2010 11:42
Re: nevypadá špatně
Solara už je moc "americká", tohle má docela sportovní šmrnc. ;-)
Avatar - euro89
1. 7. 2010 11:13
nevypadá špatně
Auto to neni ošklivý, ale třeba taková Camry Solara je o třídu hezčí. Honda měla podle mě nejhezší design na začítku 90. let, druhou generaci Legendu (coupe i sedan) považuju za nejhezčí Hondu všech dob a i Accord z tý doby a 5. generace Civicu (hlavně coupe) byly krásný auta. Ze současný nabídky mě ale nic moc neoslovuje... ;-\

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud