Honda City nebyla prvním pokusem o koncept motorky v automobilu
Propojení řídítek a volantu v jednom balení prosazovala jedna automobilka minimálně dvěma modely. Paradoxně je známější ten druhý a novější, přitom jen následoval předchozí méně známé provedení.
Od roku 1981 se nepřetržitě vyrábí Honda City, přitom nejpůsobivější ohlas veřejnosti zažívala a částečně stále zažívá úplně první generace AA/FV/FA značená podle karosářské varianty. Úvodní typ ročníku 1981–86 není k zapomnění zásluhou vynikajícího řešení přeplněné městské dopravy. První City vozilo v kufru skládací motorku.
Kompaktní skútr Motocompo byl rozměrově přizpůsoben miniaturnímu kufru Hondy City a úspora ve všech směrech nijak neubírala na použitelnosti stroje zejména malými Japonci. Lehkým vahám stačil i půllitrový dvoutakt o výkonu asi dva a půl koně. Propojení lehkonohého hatchbacku s úspornou motorkou zůstalo slavné, vynalézavé balení ale nebylo první svého druhu. Jaké překvapení pro mnoho fanoušků japonské praktičnosti – měli by tleskat ještě staršímu modelu značky vyráběnému o 15 let dříve.
Z poloviny 60. let zůstalo dochované video Hondy S800, která toho času udávala tempo inženýrství hned čtyřmi karburátory řadového čtyřválce napojeného na čtyřstupňovou plně synchronizovanou manuální převodovku. Technické finesy jsou v černobílém filmu zaznamenány stejně jako převoz golfových holí na místě spolujezdce.
Golfový bag se nevešel do kufru, protože v nákladním prostoru zabral volný prostor smontovaný motocykl Honda Monkey. Předchůdce známějšího Motocompa ještě nebyl tak promyšleně skládací, odmontovat se dala pouze řídítka uchycena závity na dvou místech bez potřeby složitějšího nářadí.
Muž v němé reklamě demonstroval snadný postup vykládky padesátikilové motorky a po dotažení řídítek nahodil na rameno golfovou výbavu a pohodlně odjel. Starší varianta nebyla tak elegantní jako novější a slavnější řešení, možná proto jsou příznivci aut mnohem lépe seznámení s konceptem použití motorky Motocompo.
Mini-bike Honda Monkey je na trhu také už několik desetiletí, první konfigurace jsou známé z roku 1961 a ještě po šesti dekádách se novější edice objevují v testech motoristických magazínů. Nejčastěji zaznívají slova jako hravá, radostná, poddajná, hezká anebo legendární opička.
Šest dekád vývoje původně dětské hračky pro zábavní park Tama Tech v Tokiu stačilo na změnu typických rysů skladného skútru. Zdvihový objem 49 cm3 narostl na 125 cm3 a výška sedla povyrostla z originálních 560 milimetrů na 776 milimetrů. Přestože nezůstávají dodržené tolik miniaturní predispozice, posed člověka na stále malém rámu způsobuje přikrčení těla a podobu s jízdou inteligentní opice.