Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Monkey: Legendární minibike nastupuje v nové podobě

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 24. 4. 2018
44
2
Zobrazit náhledy (44)
Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey Honda Monkey 1961 Honda Monkey 1963 Honda Monkey 1967 Honda Monkey 1970 Honda Monkey 1978 Honda Monkey 1984 Honda Monkey 1987 Honda Monkey 1991 Honda Monkey Special 2004 Honda Monkey 2009 Honda Monkey 2018
Originální a ikonický mini-bike značky Honda byl pro letošní rok zcela přepracován a za tradičními liniemi ukrývá novou techniku od podvozku přes motor až po přístrojový panel.

Honda Monkey je populární pro svůj nezaměnitelný vzhled a je většinou vnímána jako výrazná ikona sedmdesátých let dvacátého století, i když světlo světa tento model poprvé spatřil již v roce 1961.

Tento stroj původně disponoval motorem o zdvihovém objemu 49 cm3 a byl vyvinut jako dětská hračka pro zábavní park Tama Tech v Tokiu. Byl však natolik úspěšný, že vznikla i silniční verze, která se v roce 1963 začala vyvážet do Ameriky a do Evropy. Ta se vyznačovala výraznou chromovanou nádrží, sklopnými řídítky a napevno zabudovanými koly o průměru pět palců.

Za svou oblibu model vděčil roztomilému designu, který si každý ihned oblíbil, malým rozměrům a mimořádně nízké hmotnosti – díky čemuž si mohl majitel s motocyklem ve městě užít spoustu zábavy.

Do roku 1969 se kola motocyklu zvětšila na osm palců a od roku 1970 se model stal ještě oblíbenějším díky využití rychle demontovatelných vidlic, díky kterým jej bylo možné naložit do zavazadlového prostoru malého automobilu.

Zlomovým v historii modelu Monkey byl rok 1978. Stroj získal nový vzhled s nádrží ve tvaru kapky a stal se mimořádně oblíbeným mezi zástupy řidičů obytných vozidel, kteří hledali praktický dopravní prostředek použitelný poté, co s obytným vozidlem někde zaparkují.

Ve stejnou dobu si model Monkey získal místo v miliónech srdcí a to i díky své třístupňové převodovce s odstředivou spojkou, pro jejíž ovládání nebylo zapotřebí „tradičních“ motocyklistických dovedností. Řada jezdců právě na tomto stroji získala první zkušenosti s otočením plynové rukojeti u jednostopého motorového vozidla.

Honda se po nedávném úspěchu ostře řezaného modelu MSX125, který uspokojil požadavky zájemců o moderní a univerzální malý městský motocykl, rozhodla oživit jméno Monkey novou technikou a proměnit je ve stylový stroj pro města 21. století.

Ve své nové podobě vychází Monkey z klasických linií svých předchůdců. Lichoběžníková silueta zvýrazňuje kompaktní délku a zároveň proporcím stroje dodává hloubku a hmotu. Jednoduché zakřivené plochy jsou navzájem nezávislé a vyskytují se po celé ploše stroje.

Lesklá 5,6litrová palivová nádrž lakovaná stejnou barvou jako rám, kyvné rameno a zadní tlumiče, představuje korunu celého stroje a hrdě nese historické 3-D Old Wing designové logo Honda. Chromovaný ocelový přední a zadní blatník či evokativně prolisovaný kryt výfuku, kulatá zrcátka či zvednutá řídítka jsou prvky vzdávající čest originálu.

Za známými tvary a prvky se ukrývá moderní technika a výbava, jako je například kruhový přístrojový panel s digitálním LCD displejem, který obsahuje ukazatel rychlosti, tachometr se dvěma denními počítadly ujetých kilometrů, či šestidílný ukazatel stavu paliva.

Všechna světla jsou vybavena LED diodami, klíč s vnitřním výbrusem, na němž je rovněž umístěno logo Old Wing nabízí funkci „odpovědi“, kdy po stisku tlačítka světla stroje zablikají, což majiteli usnadní nalezení stroje na přeplněném parkovišti.

Srdcem nového zástupce rodiny modelů Monkey je horizontálně umístěný SOHC jednoválec o objemu 125 cm3. Vzduchem chlazený motor s vrtáním a zdvihem 52,4 x 57,9 mm a s kompresním poměrem 9,3:1 je vybaven elektronickým vstřikováním paliva PGM-FI a disponuje výkonem 6,9 kW (9,4 k) při 7000 min-1 a točivým momentem 11 N.m při 5250 min-1. Převodovka je čtyřstupňová a motor se vyznačuje spotřebou paliva 1,5 l/100 km (v režimu WMTC).

Motor je zavěšen v páteřovém rámů a podvozek využívá vpředu inverzní vidlici se zdvihem 100 mm, zatímco vzadu jsou použity dva tlumiče se zdvihem v ose kola 104 mm. Maximální světlá výška je 160 mm.

O bezpečné zastavení se stará 220mm přední kotouč a 190mm zadní kotouč v kombinaci se systémem ABS propojený s jednotkou IMU, omezující zvedání zádi při silném brzdění. Desetipaprsková 12palcová kola jsou obuta do pneumatik o rozměrech 120/80-12 65J vpředu a 130/80-12 69J vzadu.

Honda Monkey s rozvorem kolem 1155 mm má celkovou délku 1710 mm, šířku 755 mm a výšku 1029 mm. Malý motocykl s pohotovostní hmotností 107 kg a sedlem ve výšce 775 mm se pyšní poloměrem otáčení pouhých 1,9 m.

V roce 2018 bude Honda nabízet Model Monkey 125 nabízet ve třech barevných provedeních, které představuje bílá Ross v kombinaci se žlutou Banana, perleťovou červenou Nebula nebo lesklou perleťovou černou Pearl Shining.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

monkex
josef2911
| 25. 4. 2018
Tyto mini Hondy se mi už dávno moc líbili a líbí dodnes.jen vzpomínka.v 80.letech se dovážely i do Československa.ale slabší verze.49ccm.cena byla tenkrát cca15 tisíc korun.info je z jak si pamatuji ze Světa motorů kde byl i test.moc jsem jí tenkrát chtěl.kamarád ji měl.
Avatar - lamal
opičák
lamal
| 24. 4. 2018
107 kg a cca 10k + 4 kvalt manual to bude FUN :-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku