Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Honda Civic 1,5i LS (5D)

Tomáš Zajíček
Diskuze (24)

Je to již podruhé co jsem měl možnost otestovat Hondu s dnes již slavným názvem Civic (poprvé to byl Aero Deck 1,8 VTi/124 kW). Co znamená například pro VW model Golf, tím je pro Hondu Civic. Je vyráběn v milionových sériích a s úspěchem prodáván prakticky po celém světě.

Zajímavá je taktika dvou zcela odlišných designových řešení jednotlivých karosářských variant Civicu. Zatímco modely Coupé, 3D a 4D vycházejí z jednoho společného tvaru přední části, varianty 5D a kombi Aero Deck, vycházejí ze zcela odlišného řešení. Zatím se zdá, že to prodeji nijak zvlášť nevadí, ale myslím, že ani nepomáhá. Přeci jen bude asi pro některé zájemce o Civic nepochopitelné, když se mu bude na ulici líbit 4D model, a pokud by si chtěl stejný Civic koupit ve variantě kombi dostane pod stejným názvem úplně jiný automobil...

Pětidveřový Civic má evropsky laděný střízlivý design - zvenku je opticky robustní, má poměrně prostorný interiér a prakticky řešený zavazadlový prostor. Typickým kladem každé Hondy, kterou jsem doposud řídil, byla velmi dobrá ovladatelnost. Nejinak tomu bylo i u testovaného modelu. Čtyřramenný volant s airbagem dobře padne do ruky, posilovač řízení má optimální účinek a řazení jde také lehce. Dobrý pocit z řízení vylepšují výborná, sportovně laděná přední sedadla s výrazným bočním vedením. Zadní sedadla jsou poměrně nízko umístěna, takže se na nich nesedí příliš pohodlně, navíc výška ke stropu je jen 89 cm, což není ideální. Zavazadlový prostor o objemu 375 litrů je dobře přístupný. Sklopná zadní opěradla jsou dělena 3:2 a mají bezpečnostní pojistky proti špatnému docvaknutí.

O bezpečnost posádky je dobře postaráno. Standardem ve výbavě testovaného vozu jsou dva přední airbagy, ABS + EBD, předpínače bezpečnostních pásů, 3x tříbodové pásy vzadu a kotoučové brzdy na všech kolech. Bohužel zatím není možné přiobjednat boční airbagy.

Motor 1,5 se chlubí moderní šestnáctiventilovou konstrukcí s proměnným časováním ventilů VTEC, které je u tohoto typu zaměřeno nejen na velký výkon, ale i na nízkou spotřebu a exhalace. Přesto z objemu 1493 cm3 dává nejvyšší výkon 84 kW. To vše při normované průměrné spotřebě 6,8 l/100 km. Pro srovnání základní nabízený motor 1,4/66 kW (bez VTEC) má průměrnou spotřebu téměř o litr vyšší (7,7 l/100 km).

Praktická zkušenost s tímto motorem potvrzuje papírové předpoklady slušného výkonu, který je pro běžnou jízdu dostačující. Odhlučnění motoru by mohlo být lepší, protože nad tři tisíce otáček je již poměrně dost slyšet v interiéru.

Zajímavým prvkem je ECONO kontrolka na přístrojové desce. Ta řidiče informuje o tzv. ekonomickém režimu motoru - nízké okamžité spotřebě. Rozsvěcí se v závislosti na stylu jízdy a učí řidiče ekonomické jízdě.

Vzhledem k tomu, že všechny verze Hondy Civic 5D mají velmi širokou sériovou výbavu, zahrnující například ABS, 2x airbag, posilovač řízení, centrální zámek, klimatizaci či nárazníky v barvě vozu, může se zdát základní cena verze 1,4 na první pohled poměrně vysoká (479.000 Kč). Cena testovaného Civicu 1,5i byla 539.000 korun. Otázkou je kolik by stály stejně vybavené vozy konkurence. Civic si však rozhodně na levný lidový automobil nehraje.

Tomáš Zajíček
Diskuze (24)
Cena základní sestavy 539 000 Kč
Výbava základní sestavy 2x airbag, ABS + EBD, předpínače předních bezp. pásů, 3x tříbodové bezp. pásy vzadu, imobilizér, klimatizace, centrální zámek, výškově stavitelný volant, výškově stavitelné sedadlo řidiče, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, otáčkoměr, vyhřívání a stěrač zadního skla, dělená zadní opěradla 3:2, pylový filtr, ekono kontrolka, vestavěná anténa Kč
Cena testované sestavy 539 000 Kč
Výbava testované sestavy (základní) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1493
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 84 / 6500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 134 / 5400 - 5400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 192
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.7 / 6.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 375 / 0
Objem nádrže (l): 55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1120 / 450
Rozměr pneu: 175
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4325
b) šířka (mm): 1695
c) výška (mm): 1390
d) rozvor (mm): 2620
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 760
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
18. 4. 2024 06:54
Re: Vs felda 1.6
Mala kratku 5tku. Do 100 to slo do 6l, potom uz viac. Ale do 120 sa to dalo.
18. 4. 2024 06:52
Re: Vs felda 1.6
Ja pisem ze sm vypraskal e30 318i ;). S hondou som drag race, iba v nej jazdil. Ale teda ta bola silene lina.
18. 4. 2024 06:52
Re: Vs felda 1.6
Ja pisem ze sm vypraskal e30 318i ;). S hondou som drag race, iba v nej jazdil. Ale teda ta bola silene lina.
18. 4. 2024 06:49
Re: Vs felda 1.6
To je pravda. Lenze s touto hondou bolo jazdene do 2000 otacok prvych 100.000 km. Takze nad 4000 sa nedialo vobec nic.
Avatar - Barrichello
8. 1. 2024 15:58
Re: Vs felda 1.6
O tom jak se neivestovalo do vývoje se obecně ví a taky kolik penez bylo vo půlky 80. let rzkradeno z tzvl PZO, tedy Podniků Zahraničního Obchodu.

No mj táta v letech 1981-1986 dvě auta měl, starou 1000MB z roku 1968 a k tomu novou 120 z roku 1981.