Honda Civic: Evropský občan číslo 9
Design novinky odhaluje to, co bylo patrné již dříve ze špionážních fotografií. Z boku se zas až tolik nezměnilo. Jenže, nejedná se o nějakou radikální modernizaci, nýbrž vskutku o zcela novou generaci. Silueta vozu připomínající profil křídla zůstala zachována, ale proč měnit něco, co zákazníky oslovilo?
Vpředu dominuje nová maska chladiče, opticky je propojena s hlavními světly i s nárazníkem. Boční pohled odhalí nově umístěná vnější zpětná zrcátka, poněkud odlišné proporce a tenčí zadní sloupek. Na zapuštěné zadní kliky jsme si již zvykli - a zdaleka nejen u Hondy. Druhý pár dveří vypadá alespoň na fotografiích širší. Největší revoluce se odehrála vzadu. Standardní spoiler, který rozděloval lomené okno výklopně stěny, vlastně zůstal na svém místě, ale propojil se s agresivně tvarovanými koncovými světlomety. Honda zveřejnila první snímek již na začátku září. Sklo se zvětšilo, ale zda bude výhled dozadu lepší, nevíme, spíše zůstane podobný.
A interiér? Digitální rychloměr zůstal nahoře v oddělené kapličce. Přístroje před řidičem jsou ovšem tři místo jednoho a kruhové. Dominuje jim otáčkoměr s ukazatelem jízdního režimu - Honda uvolnila zatím pouze fotografii palubní desky verze se samočinnou převodovkou. Z okolí přístrojů zmizely veškeré kruhové ovladače, kokpit působí o něco méně futuristicky. Jiné jsou výdechy ventilace i svislá střední část.
Honda zapracovala na odhlučnění interiéru, které bylo u odcházející osmičky kritizováno. Byla upravena konstrukce a tvar čalounění stropu automobilu, aby byl hluk uvnitř co nejnižší. Devátá generace si podle automobilky zachová jeden z nejprostornějších interiérů v nižší střední třídě, a to zejména díky zavěšení zadních kol pomocí kompaktního zkrutného nosníku, které měl i končící předchůdce. Kapalinou plněné silentbloky jsou ovšem nové a zlepší jízdní komfort i ovladatelnost. Kvůli stabilitě karoserie při vyšších rychlostech byla u zkrutné příčky zvýšena tloušťka stěn a průměr stabilizátoru.
Paleta nabízených motorů bude zcela jistě obsahovat novou verzi čtyřválcového turbodieselu 2,2 i-DTEC s upravenými vstřikovači, jemnějším chodem a hlavně se 110 kW (150 k) a 350 Nm. Předchozí verze měla 103 kW a 340 Nm. Proudění oleje motorem bylo upraveno za účelem minimalizace ztrát způsobených jeho cirkulací. Snížilo se rovněž tření pohyblivých částí. Všechny modely s manuální převodovkou budou využívat systém start-stop. Na podrobnější specifikace a informace o dalších pohonných jednotkách si budeme muset ještě pár hodin počkat.
Zatímco Američané si svá kupé a sedany mohou koupit již od jara, Evropané si musí na hatchbacky počkat až na začátek roku 2012. Výroba v britském Swindonu bude ovšem zahájena ještě letos.