Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Accord v Evropě končí. Definitivně.

Aleš Dragoun
Diskuze (114)
Honda na evropském trhu vzdává boj s konkurencí ve střední třídě. Devátý Accord nepřijde a nedočkáme se ani žádného jiného modelu coby nástupce „osmičky“.

Honda už bohužel nechce nabídnout klientům alternativu k převážně německým konkurentům. Nejde ani tak o masovky typu Passatu a globálního Mondea, ale hlavně o vzrůstající oblibu dražších značek, kupříkladu BMW s trojkovou řadou a Mercedes-Benz s C-Klasse. Na západ od nás se to týká firemních vozů, společnosti nakupují ve velkém. Náklady Němcům soupeřit jsou příliš velké a Honda se s Accordem soustředí na jiné trhy, kde má daleko lepší pozici, kupříkladu ten severoamerický. Na druhou stranu není divu, ono se za celý loňský rok prodalo podle statistik JATO Dynamics v Evropě jen 3.453 aut řady s číslem 8, o 19 % méně než předloni. U nás v nabídce importéra stále figuruje, i když statistiky SDA evidují za uplynulých dvanáct měsíců jen 15 přírůstků.

První Accordy se zde objevily už před osmatřiceti lety v úvodní generaci. pátá a šestá měly svou evropskou specifikaci vyráběnou v britském Swindonu, Honda se nikdy cenově nepodbízela, ale zase naopak nabídla příslovečnou japonskou spolehlivost. V roce 2000 se však produkce odstěhovala výhradně zpět do japonské Sayamy a ceny vzrůstaly. Své nadělal i posilující jen, přece když importujete auta z východu a sílí místní měna, nemůžete je pak prodávat se slevami jako místní konkurence. A prodělávat na nich...

„Smrt našeho“ Accordu s karoseriemi sedan i kombi potvrdil pro Automotive News Europe šéf britského zastoupení Leon Brannan, takže se nejedná o spekulaci, ale bohužel o oficiální informaci. V interview řekl: „Výroba i prodej Accordu končí a my se do segmentu nevrátíme.“ Devátá generace, která se kupříkladu v USA nabízí už od podzimu 2012, k nám tedy nepřijde, což je opravdu hodně velká škoda. Máme poslední šanci si koupit alespoň „osmičku“. Není však jediným propadákem, značka neuspěla přece ani s hybridy typu CR-Z a Insightu.

Honda dle organizace ACEA prodala loni v zemích EU a EFTA (Evropského sdružení volného obchodu) celkem 133.268 nových aut. Okupovala procento trhu, ale odbyt bohužel ve srovnání s letopočtem 2013 spadl o 5 %. V budoucnu se chce v našich končinách soustředit hlavně na crossovery, vždyť má modernizované CR-V a vrací se HR-V. Tahákem zůstává Civic a konečně se dočkáme nového malého Jazzu.

Aleš Dragoun
Diskuze (114)
27. 1. 2015 12:49
Re: Civic Kombi
Tak Oktavka ma opravdu velky kufr a Superb taky, ale je fakt, ze na sirku to zas takova slava neni. A na rozdil od hromady lidi si nemyslim, ze by se Oktavka dobre prodavala jen kvuli tomu kufru, spis jde o mix uzitnych vlastnosti celkove.
A k tem rozdilum: Osobne jsem koukal, jak se zmenila velikost kufru i interieru u Passatu mezi generacemi 5 a 6. Zatimco jednoduse tvarovana petka mela vzadu doslova hangar, tak pozdejsi sestka byla uz od pohledu podstatne mensi...
27. 1. 2015 11:51
Re: Civic Kombi
Presne to jsem chtel rict. Litry a kosticky me nezajimaji, momentalne kledam misto pro kocarek a tam je dulezita delka a sirka a byl jsem hodne prevapenej porovnanim rozdilu O2, O3 a treba Focusu, ktery ma objemovo neporovnatelne mansi kuft ale na sirku je o par cm vetsi a na delku o par cm mensi, takze vlaste je pro mne cca stejne velky, jak v Octavii ktera se prezentuje ze ma ten nejvetsi kufr. Tak je hned jasne, kde ty litry bere.
27. 1. 2015 11:33
Re: Civic Kombi
Ja samozrejme chapu, ze Skoda je pro tebe banda tech nejvetsich podvodniku na svete, ale objem kufru se meri tak, ze se do nej hazou kosticky o normovanych velikostech, jejich pocet se pak spocita a to je vysledek. A ty kosticky se hazou i do skulinek, jak v Astre, tak ve Skode, tak v Rolls-Royce.
Tu pohadku o tom, ze Skoda zapocitava do objemu kufru i prostor pro rezervni kolo sem zatahlo nejake pako a dalsi paka se toho chytaji.
Osobne je mi objem jako cislo v podstate ukradeny, rozhodujici je tvar vnitrku kufru a tvar a velikost vstupniho otvoru, oboji rozhoduje o tom, jestli dovnitr nalozis jen hromadku malinkatych krabicek, nebo tam muzes narvat klidne americkou lednicku - a o tomto se nejlepe muzes presvedcit pri osobni prohlidce.
27. 1. 2015 09:45
Re: Civic Kombi
Pokud zmensis pudorys (Fabia), tak logicky musis vic zvednou roletu, ale to samozrejmne nejde donekonecna, tak nastoupi Simply never reseni a co nejde do vysky, pujde do hloubky (Ropid), takze vydlabes velkou diru vzadu pod vozem a kolem diry to ozenes vlecnou napravou do U nebo (OctaviaII) posunes zadni sedacky dopredu nebo natahnes jezevcika a posunes sedacky dopredu (Superb) no a na zaver zapoctes do litru kazdou dutinu zavazadloveho prostoru, na rozdil od napr Oplu Astra, ktery ji zakryje krytem
27. 1. 2015 07:50
Re: Civic Kombi
Nevim, o jake Skode pises, ale po zvednuti rolety o 10cm ziskas tak maximalne 90l - v pripade Superbu kombi. Navic si protirecis - pokud je pudorys maly, tak to zvednuti o 10cm prida jeste mene.