Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R si podrží manuální převodovku. S automatem se nepočítá vůbec

Jan Zajíc
Diskuze (49)

Honda chystá ostré provedení Type R i pro nedávno představenou novou generaci modelu Civic. A podle aktuálně dostupných informací by mohlo jít o zajímavé auto.

Japonská automobilka představila jedenáctou generaci modelu Civic na konci dubna, zatím jen v karosářské verzi sedan. Víme však, že s několikaměsíčním zpožděním dorazí také pětidveřový hatchback. A že Honda připravuje i tradiční ostrou variantu Type R.

Ta by si i přes příklon Hondy k elektrifikovaným pohonným ústrojím měla ponechat čistě benzinový motor, mluví se o nasazení evoluce dnešního turbodmychadlem přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce. Ten v aktuální generaci nabízí výkon 235 kW, novinka by mohla poskytovat o něco víc - výrazné navýšení výkonu se však neočekává.

Nový Civic Type R by měl i nadále zůstat předokolkou.

A ještě jedna důležitá věc by měla zůstat. Automobilka počítá s tím, že nový CTR si podrží manuální převodovku. Dokonce bude nabízen výhradně s ní, automat v plánech nefiguruje - stejné je to ostatně i nyní.

Nový Civic by se měl do Evropy dostat ještě do konce letošního roku, verze Type R bude následovat o něco později. K dispozici by měla být jak ve výrazné, sportovně vyhlížející podobě, tak v decentnější variantě bez obrovského zadního spoileru, která je v nabídce od modernizace desátého vydání.

Jan Zajíc
Diskuze (49)

Doporučujeme

19. 5. 2021 14:01
Re: Re: Cyp er
Ten "nefunkční" infotainment v současné podobě znáte osobně?
18. 5. 2021 18:29
Re: Manuál
Pedál a sekvence, to mi přijde nejlepší volba :-) S tím jsem jezdil nejraději...ale to se asi do aut na silnice nikdy nedostane...
Avatar - iudex
18. 5. 2021 16:58
Re: Manuál
V pohode, ja beriem oba pohľady a ako nemám rád vymedzovanie sa, že len majiteľ manuálu je ten pravý petrolhead, tak súčasne vidím príťažlivosť manuálu, ktorý prináša ďalší rozmer, častokrát bez zisku na rýchlosti preradenia či času na okruhu (moderné dvojspojky budú rýchlejšie než akýkoľvek borec s manuálom), len pre ten pocit.
Takže kľudne pripúšťam, že moje ďalšie auto bude s automatom, ak už nebude na výber a len kvôli manuálu nepôjdem do auta, čo sa mi nepáči, ale ak by nový CtR zostal s manuálom a pritom vyzeral podstatne civilnejšie ako doteraz, tak to bude z môjho pohľadu výhoda. Proste ešte pred koncom spaľovákov by som rád ešte jedno ostré auto s manuálom. V EVčkach už bude len automat, do konca života.
Avatar - iudex
18. 5. 2021 16:46
Re: Super rozhodnutí...
Tak most cez Váh, OK, lokálne špecifikum, čakal som, že to niekto vytiahne, ale to nie je obvyklé ani bežné v tak malých mestečkách. Nitra, Trnava, Trenčín, to sú krajské mestá a tak zlé to tam rozhodne nie je.
18. 5. 2021 13:25
Re: Manuál
Vidíš...a 1-1,5 tisíce otáček ti automat nedovolí, takže okruhem dostávám na začátek, že je to lepší volba :-)
Ne omlouvám se, dneska nemám formu ani argumenty :-)