Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic oficiálně. Sedan chce být nadčasový a skvěle jezdící

Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
Honda Civic
21 Fotogalerie
Diskuze (93)

Civic je tu s námi již od roku 1972. Nyní tak přichází jeho již jedenáctá generace. Zatím ve formě sedanu, opět ale dorazí i pětidveřový hatchback.

Honda letos představuje už druhou klíčovou novinku. Na začátku roku debutovalo nové městské SUV HR-V, které patří mezi nejžádanější SUV na světě, nyní se pak konečně oficiálně představuje nová generace Civicu. Jako první zamíří na americký trh, kde z dlouhodobého hlediska patří mezi vůbec nejžádanější osobní automobily. Za posledních pět let se v USA prodalo přes 1,7 milionu kusů Civicu.

Z toho důvodu nový Civic, už jedenácté generace od roku 1972, nejprve debutuje ve formě sedanu, což je v USA nadále populární karosářská verze. Poprvé design naznačil už loni na podzim odhalený prototyp, od něhož se sériové provedení příliš nezměnilo.

Video placeholder
Honda Civic 11. generace: Představení auta • Zdroj: Honda

Tvary Civicu se tak v rámci mezigenerační proměny výrazně změnily. Sama Honda hovoří o čistém designu, a to jak zvenku, tak uvnitř. Cílem bylo navrhnout svěží auto s nadčasovým stylem, podle motta man-maximum, machine-minimum (maximum muže, minimum stroje), zdůrazňujícího zaměření na řidiče.

Výsledkem je vcelku minimalistický design, který zároveň prostřednictvím výrazného posunutí A sloupků vzad (o takřka pět centimetrů) zdůrazňuje prémiový charakter auta. Naopak na dveřích ukotvená vnější zpětná zrcátka spolu s ukrytými předními stěrači či bohatým prosklením mají zlepšovat výhled z vozu. Světla jsou pak diodová, jak vpředu, tak vzadu.

Na délku nové Civic sedan měří 4.674 mm, díky čemuž je o 16 mm delší než předchůdce. Rozvor se pak natáhl o 38 mm na 2.736 mm.

Interiér využívá volně stojící obrazovku multimediálního systému, která má v závislosti na výbavě úhlopříčku sedm nebo devět palců. Zůstává tu přitom klasický otočný ovladač pro ovládání hlasitosti, nechybí ani konvenční otočné ovládání klimatizace. Digitální je pak i digitální přístrojový štít, s obrazovkou o úhlopříčce sedm nebo 10,2 palce. Osobitým detailem je mřížka výdechů ventilace vedoucí přes celou šíři palubní desky.

Pro americký trh se v tuto chvíli počítá s dvěma motorizacemi. Standardem je atmosférický čtyřválec 2.0 i-VTEC s výkonem 116 kW a točivým momentem 187 N.m, který doplní přeplňovaný čtyřválec 1.5 VTEC Turbo se 132 kW a 240 N.m. Obě jednotky jsou sériově spárovány s CVT převodovkou.

Na evropských trzích však očekávejme nasazení hybridu, a to v rámci elektrifikace evropské nabídky Hondy. Do konce roku 2022 chce japonská značka nabízet v mainstreamových kategoriích výhradně hybridy a elektromobily.

Podvozek byl naladěn tak, aby vůz opět dosáhl vynikajících jízdních vlastností, které jsou pro Hondu typické. Přední vzpěry McPherson proto dostaly nové kulové klouby a ložiska, optimalizovány byly i tlumiče a pružiny. Zadní víceprvková náprava byla pro větší stabilitu rozšířena, spodní ramena mají nové pouzdro, pro snížení hluku a vibrací uvnitř kabiny. Změnil se i elektrický posilovač řízení kvůli vyšší stabilitě a lepší zpětné vazbě. Honda tak mluví nejen o lepším pocitu z řízení, ale rovněž o vyšším komfortu, třeba rázy při přejezdu železničních kolejí měly být sníženy o 20 %.

Tyto úpravy přitom mají plně využívat potenciálu tuhé karoserie. Ta má být dokonce nejtužší v historii Civicu, konkrétně torzní tuhost se oproti předchůdci měla zvýšit o osm procent. Hledejme za tím novou strukturu rozsáhle využívající tuhé a zároveň lehké materiály, jako je hliník a různé formy vysokopevnostní ocele.

Honda Civic se v jedenácté generaci bude prodávat také ve formě pětidveřového hatchbacku, který bude debutovat s několikaměsíčním zpožděním. Naopak třídveřové kupé dosud dostupné v USA už nahrazeno nebude. Opět se nepočítá ani s kombíkem, kdysi určeným primárně pro Evropu.

Vstoupit do diskuze (93)